حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

شکوه ِ دنیا!...

شکوه ِ دنیا همچون دایره ای بر روی آب است 

که هر زمان بر پهنای خود می افزاید 

و در منتهای بزرگی 

هیچ می شود! 

 

                                                                  ویلیام شکسپیر 

 

 *برای دونستن بیشتر از شکسپیر,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

میم,مثل مادر!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با مطلبی که نیاز به 

همکاری شما عزیزان داره,در خدمتم.نظرات هفته ی آینده,منعکس 

می شه.مطلبی که برای این هفته انتخاب کردم عنوانش هست: 

 میم,مثل مادر!... 

ادامه مطلب ...

خداحافظ گابریل گارسیا مارکز...

 دیروز,گابریل گارسیا مارکز,بعد از مدت ها دست و پنجه نرم کردن  

با بیماری زوال عقل,از دنیا رفت.خداحافظ خالق "صد سال تنهایی". 

خداحافظ کسی که مرا با "از عشق و شیاطین دیگر" به دنیای این  

روزهای بشر آشنا کردی.بدرود نویسنده ی" گزارش یک آدم ربایی", 

ادامه مطلب ...

ترجمه ی ترانه:WEST COAST,ترانه ای از LANA DEL REY

Down on the West Coast, they got a saying

پایین روی ساحل غربی،یه ضرب المثلی داریم که میگه

If you're not drinking, then you're not playing

اگر در حال نوشیدن نیستی پس در حال بازی کردنم نیستی

But you've got the music, you've got the music in you, don't you?

ادامه مطلب ...

فکر!...

  به دکتر گفتم: «فکر، فکر، فکر، همیشه فکر یک چیز بیشتر از خود  

آن چیز آزارم می دهد.» 

 

                                                                  سارا سالار 

                                                              احتمالا گم شده ام 

 

 *متاسفانه زندگی نامه ش تو اینترنت نبود که بذارم! 

ادامه مطلب ...

شک!...

به پرواز 

شک کرده بودم 

به هنگامی که شانه هایم 

از توان سنگین بال 

ادامه مطلب ...

عشق...

 عشق نمی پرسه تو کی هستی؟عشق فقط میگه:تو ماله منی.عشق  

نمی پرسه اهل کجایی؟فقط میگه:توی قلب من زندگی می کنی.عشق  

نمی پرسه چه کار می کنی؟فقط میگه:باعث می شی قلب من به ضربان  

بیفته.عشق نمی پرسه چرا دور هستی؟فقط میگه:همیشه با منی. 

ادامه مطلب ...

رک بگویم!...

رک بگویم 

می‌خواهم ببوسمت 

چنان با محبت 

که برای اولین بار 

ادامه مطلب ...

شصت کیلو طلا!...

 برناردا گفت:«یک برده هفت وجبی وزنش کمتر از شصت کیلو  

نمی شود.چه سیاه باشد و چه سفید، هیچ برده ای وجود ندارد  

که به اندازه شصت کیلو طلا بیارزد، اگر این طور باشد حتما الماس  

می ریند!» 

 

                                                           گابریل گارسیا مارکز 

                                                         از عشق و شیاطین دیگر 

 

 *برای دونستن بیشتر از مارکز,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

بی منت(نظرات)!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با انعکاس نظرات شما عزیزان 

,در مورد مطلب "بی منت!...",در خدمتم. 

 ابتدا متن نوشته ی من: 

                                          اینجا(کلیک کن) 

 و این هم نظرات شما دوستان: 

                                          اینجا(کلیک کن)

ترجمه ی ترانه:TEENAGE DREAM,ترانه ای از KATTY PERRY

You think I’m pretty without any make-up on

تو احساس می کنی من بدون هیچ آرایشی قشنگم

You think I’m funny when I tell the punch line wrong

احساس می کنی بانمکم وقتی آخرین قسمت جک رو اشتباه  

تعریف می کنم

I know you get me, so I let my walls come down, down

ادامه مطلب ...

مرد غریب!...

روی زمین بر دشت های خالی 

زیر ستاره های غبار آلود 

مرد غریب غمگینی 

در کوره راه های فراموشی می گردد 

ادامه مطلب ...

کوچه ای خلوت!...

همگان به جست‌ و جوی خانه می‌ گردند 

من کوچه‌ ی خلوتی را می‌ خواهم 

بی‌ انتها برای رفتن 

بی‌ واژه برای سرودن 

ادامه مطلب ...

خداوند,من و ماری!...

 یک ترانه ی کهن عرب این گونه آغاز می شود:"فقط خداوند و من آن  

چه را که در قلبم می گذرد,می دانیم."امروز,پس از خواندن آن چه  

برایم نوشته ای,می توانم به این ترانه چنین بیفزایم:فقط خداوند,من  

و ماری آن چه را که در قلبم می گذرد,می دانیم. 

 

                                                              جبران خلیل جبران 

                                                      نامه های عاشقانه ی یک پیامبر 

 

 *برای دونستن بیشتر از جبران,اینجا کلیک کنید. 

ادامه مطلب ...

 سلام دوستان من. 

 خطاب به دوستانی که گله مند هستن از قالب جدید: 

 ظرف چند روز آینده قالب طوری تغییر می کنه که نوشته ها خواناتر از  

این بشه.کمی شکیبا باشین!

اینچنین نیست!...

اینچنین نیست. 

شبی دراز می گذرد، 

تک لحظه ای، 

و همه چیز دیگر گون می شود. 

 

                                                                             پابلو نرودا 

 

 *برای دونستن بیشتر از پابلو,اینجا کلیک کنین.  

ادامه مطلب ...

آزادی سربازان ربوده شده ی ایرانی...

 *از صمیم قلب خوشحالم. 

 *تبریک به دولت تدبیر و امید. 

 *تبریک به هنرمندان(با همراهی ورزشکاران) که سنگ تموم گذاشتن  

و یه بار دیگه نشون دادن در بسیج افکار عمومی غوغا می کنن! 

 *تبریک به علما و بزرگان استان سیستان و بلوچستان. 

 *تبریک به تک تک عزیزانی که از طریق فضای مجازی,برای جمع آوری  

امضا و ارسال به دبیرکل سازمان ملل تلاش کردن. 

 *تبریک به عادل فردوسی پور عزیز که همیشه تو برنامه ش برای  

کارهای انسان دوستانه وقت اضافه داره! 

 *و تبریک به هر کسی که تو دلش امید رو زنده نگه داشت. 

 *یاد گروهبان دانایی فر گرامی و تبریک و تسلیت به خانواده ی  

محترمش. 

 *اولین عکس ها بعد از آزادی این 4 سرباز رو اینجا ببینین.

آرام آرام!...

 اما من نمی توانم تحمل کنم که بی قراری ات از این جا به جای  

دیگری بکشاندت.آن همه انتظار که برایت کشیده ام,این همه نقشه  

که می کشم که باز اینجا بیایی,بهانه که جور می کنم که شرم نکنی  

از هر روز آمدنت,تو را از آن من کرده است.شتابی ندارم.آرام آرام  

ادامه مطلب ...