حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

شب سرد...

شب سرد و بی هیاهو جاریست 

و در اجاق مردک هیزم فروش 

هیزم نیست 

با خسته تر ز خویشی پیچان هراسناک 

از خویشتن گریزان. 

 

                                                                                    منوچهر آتشی 

 

 *برای دونستن بیشتر از منوچهر آتشی,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

از امید تا واقعیت(نظرات)!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با انعکاس نظرات شما عزیزان 

,در مورد مطلب "از امید تا واقعیت!...",در خدمتم. 

 ابتدا متن نوشته ی من: 

                                         اینجا(کلیک کن) 

 و این هم نظرات شما دوستان: 

                                         اینجا(کلیک کن) 

 

 *هیچ وقت امیدت رو از دس نده!هیچ وقت!

ترجمه ی ترانه:CASTLE OF GLASS,ترانه ای از LINKIN PARK

Take me down to the river bend,

منو ببر کنار رود …

Take me down to the fighting end,

منو ببر به پایان این جنگ ها

Wash the poison from off my skin

سم روی پوستم رو بشور …

ادامه مطلب ...

عکس هفته:REX,عکسی از GUILLERMO LOBERA TEMES

 

                                               اندازه ی اصلی(کلیک کن)

هیچ چیز!...

هیچ چیز را براستی نتوان از آن خود دانست

مگر مرگ را

و آن قطعه زمین کوچک بی حاصل را

که پوست و استخوان ما در نقاب آن نهان خواهد شد.

                                                                                   ویلیام شکپسیر

 *برای دونستن بیشتر از شکسپیر,اینجا کلیک کنین.

ادامه مطلب ...

خداوند,من و ماری!...

 یک ترانه ی کهن عرب این گونه آغاز می شود:"فقط خداوند و من آن چه را که

در قلبم می گذرد,می دانیم."امروز,پس از خواندن آن چه برایم نوشته ای,می

توانم به این ترانه چنین بیفزایم:فقط خداوند,من و ماری آن چه را که در قلبم

می گذرد,می دانیم. 

 

                                                                      جبران خلیل جبران 

                                                             نامه های عاشقانه ی یک پیامبر 

 

 *برای دونستن بیشتر از جبران,اینجا کلیک کنید. 

ادامه مطلب ...

دنیای بی تو!...

دنیای بی تو ... 

اندکی صبر: 

من چه گویم;

دنیای بی تو؟! 

نیست دنیا 

بی تو! 

دنیا 

جملگی یعنی تو! 

 

                                                                                         حس سبز 

 

 *از نقد شدن-حتی بی رحمانه- استقبال می کنم!  

 *در مورد مطلب "از امید تا واقعیت!..." حتما نظر بذارین.

عشقی می‌سازم...

آن‌وقت،کنارِ صخره، 

منِ خاموش، 

تمام کلمات را غرق می‌کنم در دریا 

سوت‌ زنان صدا می‌کنم ماه را 

بلندش می‌کنم به بالا 

و از او عشقی می‌سازم 

پر توان. 

 

                                                                                 نیکیتا استانسکو 

 

 *متاسفانه زندگی نامه ش تو اینترنت نبود که بذارم! 

ادامه مطلب ...

دروغ!...

 گاهی اوقات چه قدر هوس می کردم حتا به دکتر دروغ بگویم.آن وقت دیگر

خیلی جالب می شد،آن همه پول می دادم و می آمدم پیش کسی که راحت

بتوانم تمام جیک و پیک های زندگی ام را بگویم و آن وقت هوس می کردم

بهش دروغ بگویم! 

 

                                                                              سارا سالار 

                                                                         احتمالا گم شده ام 

 

 *متاسفانه زندگی نامه ش تو اینترنت نبود که بذارم! 

ادامه مطلب ...

نقد فیلم:بغض,فیلمی از رضا درمیشیان

 سی نت: اولین فیلم رضا درمیشیان در مقام کارگردان، در مدتی کمتر از

نود دقیقه، داستان صبح تا ظهر دو جوان ایرانی به نام های ژاله (باران

کوثری) و حامد (بابک حمیدیان) را روایت می کند که بعد از آشنایی  

و دل باختن به یکدیگر، تصمیم می گیرند بصورت غیر قانونی و بدون  

ادامه مطلب ...

تو بخند!...

من فدایت،تو بجای همه گلهــــــــا بخند 

اینک این من که به پای تو درافتادم باز... 

ریسمانی کن از آن موی دراز 

تو بگیر! 

تو ببند. 

 

                                                                                  فریدون مشیری 

 

 *برای دونستن بیشتر از مشیری,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

از امید تا واقعیت!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با مطلبی که نیاز به همکاری

شما عزیزان برای تکمیل شدن داره,در خدمتم.مطلبی که برای این هفته

انتخاب کردم,عنوانش هست: 

 از امید تا واقعیت!... 

 بیاید ابتدا این متن رو با هم مرور کنیم: 

ادامه مطلب ...

ترجمه ی ترانه:BOTH OF US,ترانه ای از TAYLOR SWIFT F B.O.B

I wish I was strong enough to lift not one but both us

 من آرزو می کردم که به قدر کافی نیرومند بودم که نه تنها یکی بلکه هر

دویمان را بلند کنم

Someday I will be strong enough to lift not one but both of us

روزی من به قدر کافی نیرومند خواهم شد برای این که نه تنها یکی بلکه هر

دویمان را بلند کنم

[B.o.B]

ادامه مطلب ...

سکوت...

 گفتم « چه سکوت زیبایی در قبرستان حکمفرماست!» 

 و او در جواب «بله،اگر کمی ساکت تر بود،حتما آن وقت می توانستیم صحبت

های زیر خاکی ها را بشنویم.» 

 «نمی توانستیم،چون آن ها حرف شان را زده اند.» 

 «چه کسی می داند؟همیشه می گویند،مرگ یک خواب است،و انسان هم در

خواب حرف می زند و گاهی هم آواز سر می دهد.» 

 

                                                                              هرمان هسه 

                                                                      بازگشت به خانه و کنولپ 

 

 *برای دونستن بیشتر از هرمان,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

تصویری گذرا...

من عشقت را فراموش کرده ام 

اما هنوز 

پشت هر پنجره ای 

چون تصویری گذرا 

می بینمت! 

 

                                                                                           پابلو نرودا 

 

 *برای دونستن بیشتر از پابلو,اینجا کلیک کنین.  

ادامه مطلب ...

ای عزیز(نامه ی بیست و یک ام)

 عزیز من! 

 خوشبختی نامه ای نیست که یک روز،نامه رسانی،زنگ در خانه ات را بزند

و آن را به دست های منتظر تو بسپارد.خوشبختی،ساختن عروسک

کوچکی ست از یک تکه خمیر نرم شکل پذیر...به همین سادگی،به خدا

به همین سادگی؛اما یادت باشد که جنس آن خمیر باید از عشق و ایمان باشد

نه هیچ چیز دیگر... 

ادامه مطلب ...

حتما بخونین...

 سلام دوستان من.خواهش می کنم این پست رو بخونین و جواب بدین: 

 سلام ... راستش شلوغی وعدم توازن تصاویر وتداخل نوشته های حاشیه با تصاویر خیلی تو ذوق من میزنه شاید دوستان دیگر چنین برداشتی نداشته باشند.ولی من چون شمارو دوست دارم و ... .

 *اینو یکی از دوستان صمیمی وب گفته(متن رو به اختصار نوشتم). 

 *قبلا هم دوستی تقریبا به همین موارد اشاره کرده بود. 

 *برای شما چی؟اگه هست خواهش می کنم توضیح بدین که دقیق بدونم.لطفا نام مرورگرتون رو هم بگین.

 

سلام,خداحافظ!...

سلام,خداحافظ 

چیزی تازه اگر یافتید 

بر این دو اضافه کنید 

تا بل 

ادامه مطلب ...

مرز تجربه ها...

 افرادی هستند که هرگز جرات نمی کنند به روح خود بنگرند.سعی نمی کنند

بدانند که میل به وحشیگری,از کجا سرچشمه می گیرد.جرات نمی کنند

بفهمند که خواب,درد و عشق ... مرز تجربه های انسان هاست.کسی

زندگی را می شناسد که با این مرزها آشنا باشد.کار سایر مردم,گذراندن

زمان,پیر شدن و مردن است;بدون این که واقعا بدانند در این دنیا چه می کنند. 

 

 

                                                                                       پائولو کوئلیو 

                                                                                        یازده دقیقه 

 

 *برای دونستن بیشتر از پائولو,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...