حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

آغاز...

آری آغاز دوست داشتن است

گر چه پایان راه ناپیداست

من به پایان دگر نیاندیشم

که همین دوست داشتن زیباست 

  

ادامه مطلب ...

نیروی وحشی...

 عشق نیرویی وحشی است.اگر بکوشیم مهارش کنیم,نابودمان 

می کند.اگر بخواهیم اسیرش کنیم,ما را به بردگی می کشاند.اگر 

سعی کنیم آن را بفهمیم,در سرگشتگی و حیرانی بر جایمان می 

گذارد. 

 این نیرو در جهان است تا به ما شادی ببخشد,تا ما را به خدا و به 

هم نزدیک تر کند. 

 

                                                                                        پائولو کوئلیو 

                                                                                             زهیر 

 

 *برای دونستن بیشتر از پائولو,اینجا کلیک کنین. 

ادامه مطلب ...

حقیقت تو...

من 

حقیقت تو را دوست می دارم 

اگر گیاهی باشی که هیچگاه شکوفه نداده است .

باز 

ادامه مطلب ...

تا هستم,با من باش!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با مطلبی که نیاز  

به همکاری شما عزیزان داره,در خدمتم.نظرات,جمعه ی آینده, 

انعکاس داده می شه.مطلبی که برای این هفته انتخاب کردم, 

عنوانش هست: 

ادامه مطلب ...

ترجمه ی ترانه:SET FIRE TO THE RINE,ترانه ای از ADELE

I let it fall, my heart

گذاشتم قلبم سقوط کنه

And as it fell, you rose to claim it

و در حالی که داشت سقوط میکرد تو بلند شدی تا فتحش کنی

ادامه مطلب ...

عکس هفته:FISH BELOW BOAT WATER ,عکسی از LORENZO MENENDEZ

 

                                             اندازه ی اصلی(کلیک کن)

ما بدهکاریم...

ما بدهکاریم 

به کسانی که صمیمانه ز ما پرسیدند 

معذرت می خواهم چندم مرداد است؟ 

و نگفتیم 

ادامه مطلب ...

پنجره...

 از پنجره های خانه تان کدامشان مال اتاق توست.من همه ی آن  

پنجره های چوبی را که به شکل پنجره های خانه های قدیمی ایران  

بالایشان قوس دارند دوست دارم,چون بالاخره پشت یکی شان تو  

می خوابی.پنجره ات همان سیاره ی کوچکی است که رویش یک  

ادامه مطلب ...

رحم کن...

تو در سکوت شب 

به دیدار معشوقه ات روانی 

و از شیرینی حضورش خشنود 

این تن همواره 

قربانی جگرسوز وصل و هجران است. 

این,ای نفس من,شکنجه ی تلخی است. 

 

رحم کن به من ای نفس من. 

 

                                                                              جبران خلیل جبران 

 

 *برای دونستن بیشتر از جبران,اینجا کلیک کنید. 

ادامه مطلب ...

تقصیر من بود!...

 اینکه بعضی ها می ترسند یا افسرده می شوند,به این علت است که آنان سر رشته امور را از دست داده اند,مسئولیت احساس شان,بابت احساس بدی که دارند مسئولیت را از سر خود باز می کنند,چون برای شان راحت تر است که دیگران را مسئول زندگی خود بدانند,تا بگویند:باعث بروز چنین احساساتی خودم هستم! 

 

                                                                                             وین دایر 

 

 *خیلی وقتا پیش اومده که زمین و زمان رو مقصر دونستیم واسه فلان قضیه!واسه همه مون پیش اومده!نیومده؟!ای کاش این جور مواقع کمی به ایامی که گذشت,دقیق تر فک کنیم! 

 *برای من که زیاد پیش اومده!

چشم انتظاری...

روزگاری بود 

روزگار تلخ و تاری بود 

... 

در برون کلبه می بارد 

برف می بارد به روی خار و خارا سنگ 

کوه ها خاموش 

دره ها دلتنگ 

راهها چشم انتظاری کاروانی با صدای زنگ. 

 

                                                                                سیاوش کسرایی 

 

 *شاید این چشم انتظاری که شاعر ازش می گه,همون خون های اهدایی ما باشه!امروز چندین بار اخبار رو در شبکه های اجتماعی دنبال کردم,وجه غالب همگی,نیاز به خون بود,برای زلزله زدگان استان های شمال غربی کشور.

الان وقتشه(کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی)!...

 با اهدای خون,به یاری هموطنانمون در شمال غرب کشور بریم: 

                                  پورتال سازمان انتقال خون ایران  

                                 مراکز اهدای خون در سراسر کشور 

 برای کمک های مردمی در سراسر کشور: 

                                 دفتر هلال احمر در سراسر ایران 

 *این حادثه ی دلخراش رو به بازماندگان حادثه و مردم ایران تسلیت می گم. 

 *الان وقتشه!

ای عزیز(نامه ی شانزدهم)...

 همگام من در این سفر پر خاطره ی پر مخاطره! 

 بارها گفته ام،و تو خوب می دانی،که ارزش نهایی هر زندگی در حضور 

لحظه های سرشار از احساس خوشبختی در آن است. 

 در یکنواختی و سکون،هیچ چیز وجود ندارد چه رسد به خوشبختی 

ادامه مطلب ...

حسی که یک ساله شد(نظرات)!...

 سلام دوستان من.چون جمعه های گذشته,با انعکاس نظرات شما عزیزان

,در مورد مطلب "حسی که یک ساله شد!...",در خدمتم.

 ابتدا متن نوشته ی من:

                                          اینجا(کلیک کن)

 و این هم نظرات شما دوستان:

                                          اینجا(کلیک کن)

ترجمه ی ترانه:OVER,ترانه ای از LINDSAY LOHAN

I watch the walls around me crumble 


دیدم که چطور دیوارهای اطرافم خورد شدن
 

but it's not like I wont build them up again 


ولی این، به این معنی نیست که دوباره نسازمشون 


so here's your last chance for redemption 


خب، این آخرین شانس رهاییت هست
 

So take it while it lasts cause it will end

ادامه مطلب ...

رفت...

رفت 

بودنش عذاب بود.

رفت 

رفتنش عذاب! 

رفت 

بود و بودنش نبود. 

رفت 

رفتنش چو خواب! 

 

                                                                                       "حس سبز" 

 

 *از نقد شدن-حتی بی رحمانه- استقبال می کنم! 

 *در مورد مطلب "حسی که یک ساله شد!..." حتما نظر بذارید.

وب دوستان...

 دوست عزیزی خواهش کردن این آدرس رو در وب بذارم.نویسنده ی این وب,عزیزش در کماست و به دعای شما دوستان,محتاج: 

                                              اینجا کلیک کنید 

 

 دوست عزیزی مسابقه ی شعری ترتیب داده تو وبش(من با شعر پست بالا شرکت کردم(رفت...)).اگه مایل به شرکت بودید,کلیک کنید: 

                                             اینجا کلیک کنید

یک دوست پاک...

ما همه مسافرانیم در بیابان عالم 

و بهترین موهبتی که در این سفر می توانیم بیابیم 

یک دوست پاک و صمیمی است. 

                                                                        رابرت لویی استیونسن  


 *در مورد مطلب "حسی که یک ساله شد!..." حتما نظر بذارید.

احساس تازه...

 زندگی گاهی بسیار طمع کار است.مردم روزها,هفته ها,ماه ها 

و سال ها را پشت سر می گذارند,بدون این که احساس تازه ای 

داشته باشند.با این حال به محض اینکه دری گشوده شود ...,یک  

بهمن بزرگ وارد محوطه می شود.در یک لحظه,چیزی برای آنها بر 

ادامه مطلب ...

صبح می شوم...

اتاق کوچک می شود 

از تو می گذرم 

صبح می شوم 

تا از کوهستان قلبم 

طلوعت را بشنوم.

 

                                                                                  مینا دست غیب 

 

 *در مورد مطلب "حسی که یک ساله شد!..." حتما نظر بذارید.