کتاب صوتی قله ها و دره ها

گوینده: فریاد موسویان

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نشر البرز

مدت زمان: 02 ساعت و 39 دقیقه

 

«اسپنسر جانسون» در کتاب «قله‌ها و دره‌ها» با روایت زندگی مردی ساکن در دره، شرح کاملی از فرازها و فرودهای زندگی را به مخاطبان خود عرضه می‌کند. وی در این کتاب به بیان این مطلب می‌پردازد که همه چیز در زندگی به زاویه دید خود فرد بستگی دارد. قله‌ها و دره‌ها در امتداد هم هستند و باید به تمام این فرازها و فرودها به چشم فرصت نگاه کرد. به عبارت دیگر شنونده در این اثر به این موضوع پی می‌برد که برای رهایی از دره‌ای که در آن هست باید راه عبوری بسازد در غیر این صورت راه رسیدن به قله ناممکن خواهد بود. از این رو باید در دل دره‌ها به دنبال فرصت بود تا راه تغییر و به قله رسیدن را کشف کرد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی قله ها و دره ها را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات سخن

مدت زمان: 04 ساعت و 08 دقیقه

 

در تاریخ پر رمز و راز سرزمین کهن ایران ظهور، رشد و افول فرقه‌های زیادی را شاهد بوده و هستیم که تصوف را می‌توان سرآمد آنان دانست. تصوف که با نام‌هایی چون صوفی‌گری، درویشی یا عرفان هم شناخته می‌شود، طریقت مبتنی بر آداب سلوک، بر اساس تزکیه نفس، دوری جستن از دنیا برای رسیدن به حق و به کمال رساندن نفس است. کتاب «تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن» برگردانی است از «Persian Sufism in its Historical Perspective» نوشته استاد بی‌بدیل تاریخ و ادب ایران دکتر عبدالحسین زرین‌کوب که به مروری عالمانه و ماهرانه و شرح و بررسی تاریخ تصوف ایران از آغاز تا دهه 40 می‌پردازد. منتقدان و بزرگان علم و ادب ایران دو ویژگی بارز برای این اثر برشمردند که عبارتند از: جامع و موجز بودن. به عبارتی می‌توان گفت این اثر هر آنچه که در تاریخ تصوف ایران مهم و دانستنی‌ست بدون بست و اضافه‌گویی را در خود گنجانده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی راهنمای مردان برای شناخت زنان

گوینده: سارا فیض

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نسل نواندیش

مدت زمان: 06 ساعت و 38 دقیقه

 

در سال‌های اخیر آمار روزافزون طلاق، خیانت، والدین بد سرپرست و ... بیان‌گر این مطلب است که باید دو جنس مونث و مذکر در زندگی مشترک به شناخت هم روی آورند. همه‌ی موارد ذکر شده روان‌شناسان را بر آن داشت تا به مطالعه دقیق‌تر در باب تفاوت‌ها و نوع رابطه این دو جنس بپردازند. در این راستا کتاب‌ها و مقالات متعددی به چاپ رسید و مخاطبان بی‌شماری را به خود جذب کرد. نتیجه مطالعات بر این امر تاکید داشت که بالا بردن آگاهی و شناخت جنس مکمل قبل از ازدواج، بهترین روش برای پیشگیری و بروز چنین مشکلاتی است. کتاب «راهنمای مردان برای شناخت زنان» نیز در تلاش است تا ویژگی‌های منحصر به فرد زنان را برای مردان رمزگشایی کند. مخاطب در این اثر و در هر فصل با یکی از جنبه‌های زنانه آشنا می‌شود و نقشه راهی مطمئن را پیش روی خود می‌بیند. کتاب صوتی «راهنمای مردان برای شناخت زنان» به همه مردان و پسران جوان توصیه می‌شود تا با کمک این کتاب عشق، صمیمیت و احترام متقابل را در زندگی مشترک خود جاری کنند و بتوانند شوهری هم‌دل و پدری دلسوز و مسئولیت‌پذیر باشند. کتاب حاضر با صدای سارا فیض و با همکاری انتشارات نسل نواندیش توسط آوانامه تولید و منتشر شده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی راهنمای مردان برای شناخت زنان را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی میوه خارجی

گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نشر آموت

مدت زمان: 19 ساعت و 24 دقیقه

 

جوجو مویز نویسند‌ه‌ی پرآوازه‌ی رمان‌های عاشقانه در سال 2003 «میوه خارجی» را به مخاطبان خود عرضه کرد که در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. وی در این اثر به بیان دو دوره زمانی (حال و گذشته) در دو بخش مجزا می‌پردازد. لوتی دختر آواره‌ای از جنگ جهانی دوم توسط خانواده‌ای به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. او در شهر کوچک و دور افتاده‌ی «مرم» در کنار سیلیا دختر این خانواده دوران نوجوانی خود را سپری می‌کند، تا اینکه سیلیا خانه را به مقصد لندن ترک گفته و مرد آرزوهایش را ملاقات می کند. سپس داستان با جهشی 50 ساله و با شرح زندگی شخصی به نام دیزی ادامه پیدا می‌کند. دیزی به‌واسطه‌ی ترک همسرش، به همراه فرزند کوچکش  به «مرم» مهاجرت می‌کند و درآنجا مشغول به کار شده که این اتفاق باعث گره خوردن زندگی این شخصیت با لوتی و سیلیا می‌شود. این اشخاص در مبارز‌‌ه‌ی پیاپی با سنت‌های کهنه جامعه برای رسیدن به رویاهای خود هستند. مویز در این کتاب با نگارشی روان و داستانی باورپذیر تقابل سنت و مدرنیته را شرح می‌دهد. مخاطبان در این داستان با فضایی رمانتیک روبرو می‌شوند و با شخصیت‌های اصلی داستان همراه شده و به درکی از معنی عشق واقعی دست می‌یابند.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی میوه خارجی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 06 ساعت و 02 دقیقه

 

کتاب «پایان دو قرن سکوت» که به همت «امیرحسین حاتمی» گردآوری شده‌است به دوران حکومت طاهریان و تلاش و کوشش ایرانیان برای بازپس‌گیری هویت و فرهنگ خود بعد از دو قرن سلطه اعراب می‌پردازد. کتاب حاضر بیان‌گر این مسئله است که چه اقداماتی صورت گرفت تا بستری برای رهایی از سلطه استعمار آماده شود. به عبارتی این اثر روایتی است از تلاش ایرانیانی که می‏ خواستند از پس فشارهای وارد شده، هویت از دست رفته خود را بازیابند؛ کسانی که برای دوباره به اهتزاز درآوردن پرچم فرهنگ این مرز و بوم از هیچ کوششی دریغ نکردند. کتاب صوتی «پایان دو قرن سکوت» با همکاری انتشارات ققنوس و با صدای اکرم پریمون توسط آوانامه تولید و منتشر شده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی سیدارتا

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات تهران

مدت زمان: 05 ساعت و 37 دقیقه

 

سیدارتا خانه پدری را برای کشف حقیقت ترک می‌کند و پای در مسیر رهایی می‌گذارد. وی در این مسیر به گفتگو با افراد مختلف از هر قشر و مذهبی می‌پردازد تا به حقیقت وجود خود پی‌ببرد و به آرامش حقیقی دست یابد. رمان سیدارتا به طور کلی یک سفر است. سفری عرفانی برای رسیدن به معنویت، کمال و رسیدن به روشن‌نگری. هرمان هسه در کتاب «سیدارتا» به مانند دیگر آثار خود به خودشناسی، معرفت‌شناسی و بررسی قدرت درونی انسان می‌پردازد و بر این عقیده استوار است که انسان باید خودش راهش را بیابد. در این کتاب شخصیت اصلی با افراد متفاوتی که در کیش و آیین خود سرآمد هستند، روبه‌رو می‌شود و گفتگوی فلسفی و عرفانی چالش برانگیزی را پایه‌ریزی می‌کند. موضوع داستان سیدارتا  تمام و کمال بر سر این مسئله است که خود انسان باید راه را در شناخت خویشتن، بیابد. به عبارتی می‌توان گفت این کتاب نگرشی بر ریشه‌های روانشناسی در مذاهب جهانی و مکاتب عقلی‌ست. بسیاری از منتقدان و ادیبان بر این باروند که شماری از صحنه‌های سیدارتا تابلوهای مثنوی مولوی را برای خواننده ترسیم می‌کند.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی سیدارتا را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی تاریخ اجتماعی مردن

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 15 ساعت و 57 دقیقه

 

مرگ واژه‌ای نام آشنا برای تمام بشریت فارق از هر رنگ و نژادی‌ست. مقوله مرگ در تمام اعصار ذهن بشر را به خود مشغول داشته و او را وا داشته تا راهی برای فرار از آن بیابد تا حس جاودانگی خود را ارضا کند. ترس از مرگ از سویی و جاودانگی از سوی دیگر باعث شد تا نویسندگان و بزرگان علم و ادب مطالعات زیادی در این باب انجام دهند و کتاب‌های متعددی را به رشته تحریر در بیاورند. «آلن کلهیر» نیز در کتاب «تاریخ اجتماعی مردن» به مقوله مرگ پرداخته و با دیدی متفاوت به مرگ نگریسته است. وی معتقد است مرگ به مانند خیره شدن در استخری است که تصویرمان را منعکس می‌کند. نویسنده این اثر معتقد است تجربیات ما از مردن،‌ تحت تاثیر تصورات باستانی از مرگ و مسئولیت اجتماعی در پایان زندگی شکل گرفته‌اند. کتاب پیش رو به بررسی جامعی از اسناد علوم انسانی و بالینی درباره مرگ با رویکرد تاریخی پرداخته است. این اثر از چهار فصل تشکیل شده است که در هر بخش به دوره‌ای مشخص از تاریخ بشر و مقوله مرگ در آن عصر می‌پردازد. در بخش اول به مرگ در «دوران سنگ»، در بخش دوم «عصر یک‌جانشینی»، در بخش سوم «عصر شهرنشینی» و در بخش آخر «عصر جهان‌شهری» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی تاریخ اجتماعی مردن را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نسل نواندیش

مدت زمان: 06 ساعت و 16 دقیقه

 

«جورج ساموئل کلاریسون» در کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» به شیوه‌ای داستان‌گونه به روایت زندگی مردی می‌پردازد که مردم او را ثروتمند‌ترین مرد بابل می‌دانند. روزی پادشاه بابل از این شخص دعوت می‌کند به قصرش برود و از او می‌خواهد به دلیل شرایط بد اقتصادی و شرایط نامناسب زندگی مردم راه‌های ثروتمند شدن را به آن‌ها آموزش دهد. وی کارگاهی تشکیل می‌دهد و در این گارگاه به آموزش مردم جامعه -که از هر قشری در آن حضور دارند- می‌پردازد. «کلاریسون» در این اثر به زبانی ساده و قابل فهم برای تمام اقشار جامعه روش‌های رسیدن به ثروت را شرح می‌دهد. در واقع کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» برنامه‌ای مدون در خصوص موفقیت مالی ارائه می‌دهد که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته و محدود به هیچ زمان و مکانی نیست. آوانامه با همکاری انتشارات نسل نواندیش کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» را با صدای آرمان سلطان‌زاده تولید و منتشر کرده است. کتاب صوتی حاضر راهکارهایی ساده و عملی درباره‌ی پس‌انداز کردن، راه‌اندازی کسب‌وکار، پرداخت قرض‌  و ... را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی دختری با گوشواره مروارید

گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: کتاب‌سرای تندیس

مدت زمان: 09 ساعت و 13 دقیقه

 

گرت دختری شانزده ساله از یک خانواده فقیر برای کمک به اقتصاد خانواده به عنوان خدمتکار در خانه‌ی یک نقاش مشغول به کار می‌شود. گرت که خود روحی هنرمند دارد عاشق نقاشی و نقاش می‌گردد و این علاقه باعث می‌شود رابطه او با نقاش شکل و رنگ دیگری به خود بگیرد. نقاش (ورمیر) تصمیم می‌گیرد او را به عنوان مدل خود برگزیند و تابلویی از چهره او ترسیم کند و این آغاز داستان آشفتگی و آشوبی است که این خانواده را در برمی‌گیرد. در واقع کتاب «دختری با گوشواره‌ مروارید» با اقتباس از تابلوی «دختری با گوشواره مروارید» اثر ورمیر نگاشته شده‌است. ورمیر نقاش فقیر و گمنامی بود که سال‌ها بعد از مرگش معروف شد به همین خاطر اطلاعات زیادی از زندگیش در دست نیست. «تریسی شوالیه» با تخیل خودش بر این تابلو این داستان را نوشته و «پیتر وبر» هم فیلم کتاب را ساخته‌است. این اثر تا کنون به 38 زبان زنده دنیا ترجمه شد و در سال 2014 بنا بر آمار رسمی پنج میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رسیده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی دختری با گوشواره مروارید را می توانید از اینجا دانلود کنید.

نمایش نامه صوتی مرگ در می زند

گوینده: محسن زرآبادی پور و آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: بیدگل

مدت زمان: 23 دقیقه

 

وودی آلن در سال 2002 مجموعه‌ای را منتشر کرد که از 52 نمایش تشکیل شده بود. وی در این اثر به مانند بسیاری از آثار خود موضوعاتی را که بشر در زندگی واقعی و در مواجه با آن‌ها مجال شوخی و تفکر عمیق‌تر را ندارد به تصویر می‌کشد. این کارگردان بزرگ سینما ترس‌ها و ارزش‌های نهادینه شده در جامعه و اصول خشک و انعطاف‌ناپذیری که بدون هیچ تردیدی  مورد عمل و پیروی قرار می‌گیرند را در بستری طنز به چالش کشیده و به نگاه شخصی خود در مورد این مقولات می‌رسد. نمایش‌نامه «مرگ در می‌زند» یکی از آثار این مجموعه به جدی‌ترین ترس بشر می‌پردازد. آوانامه با همکاری نشر بیدگل نمایش‌نامه صوتی «مرگ در می‌زند» را با صدای زیبای «آرمان سلطان‌زاده» و «محسن زرآبادی‌پور» برای علاقمندان به نمایش‌نامه صوتی تولید و منتشر کرده‌است.

 

بخشی از این نمایش‌نامه صوتی را بشنوید:

بخش اول

نسخه کامل نمایش نامه صوتی مرگ در می زند را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی ابوریحان بیرونی

گوینده: حامد حشمتی

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات مدرسه

مدت زمان: 01 ساعت و 22 دقیقه

 

در سال 352 خورشیدی در شهر خوارزم، دانشمند، ریاضی‌دان، همه‌چیزدان، ستاره‌شناس، تقویم‌شناس، انسان‌شناس، هندشناس، تاریخ‌نگار، گاه‌نگار، طبیعی‌دان ابوریحان محمد بن احمد بیرونی به دنیا آمد. وی به فلسفه علاقه بسیار داشت و به مطالعه آن می‌پرداخت، امّا پیرو روش متعارف عهد خویش یعنی آن روش که به وسیلهٔ فارابی و نظایر آنان تحکیم و تدوین شده، نبود. وی زندگی خود را به مطالعه و کشف دنیای پیرامون خود گذراند. کتاب «ابوریحان بیرونی» با نثری روان و بسیار ساده زندگی این انسان بلند آوازه قرن چهارم و پنجم هجری قمری را شرح می‌دهد و شما را با سبک زندگی و سختی‌هایی که این دانشمند در راه رسیدن به اهدافش پشت سر گذاشته آشنا می‌کند. آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه کتاب صوتی «ابوریحان بیرونی» را از مجموعه کتاب‌های فرزانگان را برای علاقمندان به زندگی بزرگان این سرزمین با صدای حامد حشمتی تولید و منتشر کرده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی ابوریحان بیرونی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی فارابی

گوینده: حامد حشمتی

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات مدرسه

مدت زمان: 01 ساعت و 39 دقیقه

 

در سال 259 قمری در شهر فاراب، ابونصر محمد بن محمد بن طارخان بن اوزلوغ فارابی ملقب به معلم ثانی به دنیا آمد. بسیاری از تاریخدانان و فلاسفه وی را یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه و دانشمند در عصر طلایی اسلام می‌دانند. فارابی زندگی خود را به مطالعه فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی، پزشکی، ریاضیات و موسیقی گذراند و شرح و بسط بسیاری بر آثار ارسطو نگاشت. کتاب «فارابی» با نثری روان و بسیار ساده زندگی این انسان بلند آوازه قرن سوم و چهارم هجری قمری را شرح می‌دهد و شما را با سبک زندگی و سختی‌هایی که این دانشمند در راه رسیدن به اهدافش پشت سر گذاشته آشنا می‌کند. آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه کتاب صوتی «فارابی» را از مجموعه کتاب‌های فرزانگان را برای علاقمندان به زندگی بزرگان این سرزمین با صدای حامد حشمتی تولید و منتشر کرده است.

 

بخشی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

نسخه کامل کتاب صوتی فارابی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی هنوز هم من

گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نشر آموت

مدت زمان: 17 ساعت و 03 دقیقه

 

کتاب‌هایی با ژانر عاشقانه همیشه جزء پرمخاطب‎ترین کتاب‌ها در بین ژانرهای دیگر بوده‌است. در این بین می‌توان سه گانه جوجو مویز «من پیش از تو»، «پس از تو» و «هنوز هم من» را هم جزء پرمخاطب‌ترین‌های این ژانر قرار داد. کتاب حاضر «هنوز هم من» با انتشار در سال  2018 موجبات خوشحالی علاقه‌مندان به ژانر عاشقانه را فراهم کرد. این کتاب به بیان ادامه ماجراجویی‌های «لوئیسا کلارک» شخصیت اصلی رمان «من پیش از تو» و «پس از تو» می‌پردازد. جوجو مویز در این کتاب لحن عاشقانه و فانتزی خود را حفظ کرده‌است و بار دیگر نه تنها قصه‌ای بامزه، رمانتیک و دلهره‌آور روایت می‌کند بلکه خواننده را دعوت می‌کند تا به کشف درون خود گام بردارد. «لوئیسا کلارک» با ورود به نیویورک زندگی جدیدی را آغاز می‌کند. کار در منزل «لئونارد گوپنیک» و همسر جوانش «اگنس» پای او را به دنیای ثروتمندان نیویورک باز می‌کند. دنیایی که زندگی و تجارب جدیدی برایش به ارمغان می‌آورد و کیلومتر‌ها دور از «سم»، طی رفت و آمد‌هایی که با خانواده‌های اعیان نیویورکی پیدا می‌کند، با شخصی به نام «جاش» آشنا می‌شود. «جاش» کسی است که تمامی خاطرات گذشته از عشق ناکامش، «ویل» را برایش تداعی می‌کند و...

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی هنوز هم من را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی پیش از آن که بخوابم

گوینده: شیما درخشش

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نشر آموت

مدت زمان: 16 ساعت و 04 دقیقه

 

کریستین لوکاس از خواب بر می‌خیزد و از دیدن اتاقی که در آن است، فردی که در کنارش خوابیده و حتی چهره خود هیجان زده می‌شود. حافظه‌اش او را یاری نمی‌کند تا هویتش را بازیابد و این آغاز داستان کتاب پر هیجان «پیش از آن که بخوابم» است. این اثر پرفروش نیویورک تایمز با ژانر روانشناسی-جنایی به شرح زندگی کریستین می‌پردازد. کریستین در حادثه‌ای حافظه خود را از دست می‌دهد و با تکرار روزهای خود مواجه می‌شود. وی تلاش می‌کند تا از این مشکل رهایی یابد که در این بین رازهای عجیبی از زندگیش برایش فاش می‌شود. این اثر که با نثری روان و شیوا نگاشته شده‌است پیچیدگی‌های روانکاوانه بسیاری را در بر دارد. آوانامه با همکاری نشر آموت نسخه صوتی کتاب «پیش از آن که بخوابم» را با صدای شیما درخشش تولید و منتشر کرده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی پیش از آن که بخوابم را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: کتاب‌سرای تندیس

مدت زمان: 10 ساعت و 41 دقیقه

 

یکی از ژانرهای پرمخاطب که گروه‌های سنی متفاوت را به خود جذب کرده ژانر فانتزی و تخیلی است که کتاب‌ «هری پاتر» را می‌توان یکی از معروف‌ترین آن‌ها برشمرد. این اثر نام مجموعه‌ای از رمان‌هایی به سبک خیال‌پردازانه به قلم ج. کی. رولینگ است. این مجموعه به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازد که در تلاش است بر جادوگر سیاه غلبه کند. هری پاتر در واقع یک مجموعه با چندین ژانر، ازجمله فانتزی و گذر عمر است که دارای معانی فرهنگی بسیاری می‌باشد. به عبارتی نویسنده این اثر پر مخاطب با نثری روان و ملموس در پی به تصویر کشیدن مفاهیم خیر و شر و ارزش‌هایی چون شجاعت، عشق و وفاداری است.
هری پاتر و سنگ جادو نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است. در این داستان دامبلدور (مدیر مدرسه هاگوارتز) تصمیم می‌گیرد تا سرپرستی هری پاتر یک ساله را به خانواده خاله‌اش بسپارد. هری پاتر در کنار پسرخاله خود (دادلی) رشد می‌کند و مورد آزار و اذیت از جانب وی قرار می‌گیرد. خانواده خاله‌اش از جادو بیزارند و برای برخی از رفتارهای عجیب هری او را آزار می‌دهند و می‌ترسند که هری هم روزی جادوگر شود، برای همین هر گونه رابطه‌ی او با جادوگری را پنهان می‌کنند. تا این که هری نامه پذیرش از مدرسه جادوگری هاگوارتز را دریافت می‌کند و با روبیوس هاگرید شکاربان مدرسه آشنا می‌شود. پس از دیدار با هایدگر، هری پاتر درمی‌یابد که خودش یک جادوگر است و پدر و مادرش نه در تصادف، بلکه توسط جادوگری به نام ولدمورت کشته شده‌اند. مسیر زندگی او تغییر می‌کند و وارد مدرسه هاگوارتز می‌شود و دنیای عجیب و متفاوتی را پیش روی خود می‌بیند. دنیایی جادویی و پر از اتفاقات هیجان‌انگیز ...

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نسل نواندیش

مدت زمان: 05 ساعت و 00 دقیقه

 

اریک فروم روانکاو و نویسنده سرشناش آلمانی در کتاب به مقوله پر از رمز و راز عشق می‌پردازد. مفهومی جذاب و در عین حال مبهم که معمولا انسان در پیدا کردن ماهیت اصلی آن ناتوان است و در پی پاسخ به پرسش‌هایی مانند این که، آیا عشق تنها یک واکنش شیمیایی در مغز است یا کششی جسمانی، عشق پدیده‌ای است جادویی و ....  هستند. اریک فروم در کتاب «هنر عشق ورزیدن» از چگونگی و چرایی عشق ورزیدن صحبت می‌کند و  توضیح می‌دهد که عشق رویایی و رمانتیک، حسی است که وجود انسان در عالم واقع به آن گره خورده است و هستی انسان تنها با عشق واقعی است که معنا می‌شود. در واقع این روانشناس معروف پنجره جدیدی به روی عشق را برای انسان می‌گشاید و درک متفاوتی از عشق به انسان می‌دهد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی قلعه متحرک

گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: کتاب‌سرای تندیس

مدت زمان: 09 ساعت و 57 دقیقه

 

یکی از ژانرهای پرمخاطب که گروه‌های سنی متفاوت را به خود جذب کرده ژانر فانتزی و تخیلی است که کتاب‌های چون «ارباب حلقه‌ها» و «هری پاتر» را می‌توان معروف‌ترین آن‌ها برشمرد. در این بین کتاب‌هایی دیگری نیز هستند که مخاطبان زیادی داشته و کمپانی‌های بزرگ انیمیشن‌سازی را نیز بر آن داشتن تا انیمیشن‌هایی با اقتباس از آن کتاب بسازند که «قلعه متحرک» را می‌توان در این دسته جای داد. در سال 2004 استودیو جیبوری به کارگردانی «هایائو میازاکی» انیمه‌ای آن را منتشر کرد. در این اثر نویسنده به شرح زندگی دختر جوانی می‌پردازد که در سنین کم مادر خود را از دست می‌دهد و پدرش مجددا ازدواج می‌کند ولی بخت با او یار نبوده و پدرش هم دارفانی را وداع می‌گوید و او و خواهرهایش به زندگی با نامادری خود ادامه می‌دهند. اما روزگار بر وقف مراد او نبوده و سرنوشتش به یکباره دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. جادوگری بر سر راه زندگی او قرار می‍‌‌‌‌‌‎‎گیرد و او را به پیرزن تبدیل می‌کند. او برای رهایی از این طلسم مجبور می‌شود از شهر خارج شود و این آغاز ماجراهای اوست. به عبارتی می‌توان گفت نویسنده در فضای فانتزی این اثردر تلاش است به تعریف مفاهیمی همچون زیبایی  واقعی (با از بین بردن آن در ظاهر) بپردازد و این زیبایی را با احساسات شخصیت‌هایش نشان می‌دهد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی قلعه متحرک را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی گلستان سعدی

گوینده: احمد گنجی

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 07 ساعت و 49 دقیقه

 

در دنیای شعر و ادبیات ایران آثار بی‌بدیلی وجود دارد که عاشقان شعر و ادب را مجال چشم‌پوشی از آن نیست. یکی از این آثار گلستان اثر مشرف الدین مصلح بن عبدالله شیرازی ملقب یه سعدی شیرازی شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم ه ج قمری است. وی گلستان را در سال 656 هـ ق در یک دیباچه و هشت باب به نثر نگاشته است. استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی  در این اثر با انتخاب کلمات مناسب و گزینش‌های درست، خواننده را به وجد می‌آورد و روح و جان مخاطب را نوازش می‌کند. بدون شک گلستان را  به سبب نثر مسجع و آهنگین خود می‌توان زیباترین کتاب نثر فارسی نامید که اغلب نوشته‌های آن کوتاه و به شیوه‌ی داستان‌ها و نصایح اخلاقی بیان شده‌است. ین شاعر بلند آوازه در زمان حیات شهرت فراوانی داشت. آثار او حتی در هندوستان، آسیای صغیر و آسیای میانه به زبان فارسی یا به صورت ترجمه در دسترس مخاطبانش قرار داشت. او نخستین شاعر ایرانی است که آثارش به یکی از زبان‌های اروپایی ترجمه و بسیاری از شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان از سبک وی تقلید کرده‌اند.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی گلستان سعدی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی دختر پرتقالی

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: کتاب‌سرای تندیس

مدت زمان: 05 ساعت و 31 دقیقه

 

فلاسفه در طول تاریخ در پی پاسخ به این پرسش بوده‌اند که بشر از کجا آمده، به کجا می‌رود و سرانجامش چه می‌شود. پرسش‌هایی از این دست سبب شد مباحث پیچیده‌ای شکل بگیرد که اکثر انسان‌ها در درک آن دچار مشکل شوند. در سال‌های اخیر نویسندگان و اساتید فلسفه بر آن شدند تا این مباحث پیچیده را در قالب داستان و به صورت سهل و آسان در اختیار مخاطبان خود قرار دهند که می‌توان «یوستین گوردر» را در این دسته جای داد. وی بعد از انتشار کتاب «دنیای سوفی» کتاب «دختر پرتقالی» را روانه بازار کتاب کرد تا به سوالات دیگری در باب فلسفه بپردازد. در این کتاب داستان پسر پانزده‌ ساله‌ای مطرح می‌شود که به‌طور اتفاقی به دست‌نوشته‌ای از پدرش برمی‌خورد. در حالی که پدرش ۱۱ سال پیش به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاجی از دنیا رفته و در آستانه مرگ، نامه‌ی دور و درازی برای پسرش از خود به جا گذاشته‌است. به گفته مادرش، بیشترین غم و اندوه پدر در آستانه مرگ این بوده‌است که پیش از آن‌که بتواند پسرش را بشناسد باید بمیرد. دختر پرتقالی در واقع گفتگوی فلسفی و شاعرانه بین این پدر و پسر است که در دو زمان مختلف زیسته‌اند. پدر ماجرای آشنایی با دختری را به شیوه‌ای جذاب برای پسرش بازگو می‌کند. پسر با خواندن یادداشت‌های پدرش دید جدیدی نسبت به زندگی پیدا می‌کند.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی دختر پرتقالی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی شرق بهشت

گوینده: آرمان سلطان زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات مجید

مدت زمان: 31 ساعت و 33 دقیقه

 

کم‌تر کسی است که با نام جان اشتاین‌بک نویسنده پرآوازه آمریکایی آشنا نباشد؛  فردی که نامش در ادبیات نیمه اول قرن بیستم با «خوشه‌های خشم» مترادف است. وی شاهکار دیگری هم به همان عظمت و شکوهمندی دارد که جزو ده کتاب پر مخاطب آمریکاست به نام «شرق بهشت» که اشتاین‌بک در آن به طرح مباحثی چون بخشنده بودن، عشق، تلاش برای تطبیق با جامعه، احساس گناه، آزادی بیش از حد و ... می‌پردازد. در واقع می‌توان گفت شرق بهشت حماسه‌ای فلسفی است که به قلم نویسنده‌ای توانا در سن پنجاه سالگی نگاشته شده است. وی در این اثر زندگی دو نسل از افراد خانواده‌ای را شرح می‌دهد. يكي مردي نيك منش و مخترع كه زميني خشك و بي و آب علف دارد با تعداد زيادي فرزند كه هر كدام سرنوشتي دارند و ديگري كه در حقيقت موضوع اصلي كتاب نيز هست در مورد مردي است كه دو پسر دارد پسر اول خشن و مرموز و پسر دوم بسيار پاك سرشت و دختري هيولا وار که به زندگي آن‌ها وارد مي شود؛ داستان در واقع بررسي اين رابطه‌ها و سرانجام‌شان است. به‌واقع اشتاین‌بک در کتاب «شرق بهشت» بسیار ماهرانه و استادانه، مسائلی را مطرح می‌کند که همه افراد بشر از زمانی که بوده‌اند تا زمانی که باشند با آن دست به گریبانند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که «شرق بهشت» کتابی رئال، پرکاراکتر و در عین حال ساده و روان است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی شرق بهشت را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی ایران در جنگ جهانی دوم

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 05 ساعت و 31 دقیقه

 

ایران در سال‌ 1320 دوران پر آشوبی را پشت سر گذاشت. این کشور با وجود اعلام بی‌طرفی در جنگ جهانی دوم از آسیب‎های آن بی‌نصیب نماند و از سوی متنفین (در ابتدا از شمال و شرق کشور نیروهای شوروی به صورت زمینی و هوایی و سپس نیروهای بریتانیایی نیز از جنوب و غرب) مورد حمله قرار گرفت. متفقین شهرهای سر راه را یک‌به‌یک به سرعت اشغال و به سمت تهران روانه شدند؛ ارتش ایران به سرعت متلاشی شد و بحران‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ...  در ایران آغاز شد. کتاب حاضر به کوشش شیدا صابری و با نثری روان به بررسی روزگار پر تلاطم ایران در جنگ جهانی دوم می پردازد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی ایران در جنگ جهانی دوم را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی بامداد خمار

گوینده: شیما درخشش

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: نشر البرز

مدت زمان: 18 ساعت و 16 دقیقه

 

وی در کتاب پر مخاطب «بامداد خمار» که به چاپ شصت و یکم رسیده است به روابط اجتماعی مانند عشق، مرگ، نفرت، پیچیدگی‌های روابط انسانی و ... که همیشه از مسائل و دغدغه‌های زندگی ما هستند می‌پردازد. این اثر داستان زندگی دختری به نام محبوبه است که در سال‌های پایانی عمر، آن را برای برادرزاده‌اش سودابه تعریف می‌کند. سودابه که همه معتقدند شباهت زیادی به عمه‌اش دارد به عقیده‌ی پدر و مادرش در آستانه‌ی ازدواجی احساسی و عجولانه قرار گرفته است. آن‌ها از سودابه خواسته‌اند داستان عمه‌اش را بشنود و سپس تصمیم بگیرد. محبوبه داستان عاشقی خودش را که در اولین سال‌های حکومت رضاشاه در ایران اتفاق افتاده است، تعریف می‌کند؛ داستان عشق دختری از خانواده‌ای فرهیخته به شاگرد نجاری به نام رحیم. محبوبه از پافشاری خودش برای این ازدواج می‌گوید و آنچه بر سر این ازدواج آمده است را روایت می‌کند. نویسنده در کتاب «بامداد خمار» از طرح داستان در داستان پیروی می‌کند و با مهارت خود توانسته پیوستگی اصلی داستان را حفظ کند. خانم سید جوادی در مصاحبه‌ای خاطر نشان می‌کند که نام کتاب را از این بیت از سعدی «به راحت نفسي، رنج پايدار مجوی/شب شراب نيرزد به بامداد خمار» انتخاب کرده‌است. این کتاب پرمخاطب به چند زبان دیگر هم ترجمه شده است.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی بامداد خمار را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی آدمکش کور

گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 25 ساعت و 04 دقیقه

 

مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی در سال 2000 یکی از بهترین کتاب‌های خود «آدمکش کور» را روانه بازار کتاب کرد. وی در این کتاب به روایت داستانی در دل داستان دیگر می‌پردازد و روایتگر زندگی دو خواهر به نام‌های آیریس و لارا  می‌شود. داستان از دو روایت کاملا مجزا تشکیل شده‌است. روایت اول، داستان ایریس است که در سن هشتاد سالگی به شرح زندگی خود می‌پردازد و همه خاطرات خود را مرور می‌کند و  روایت دوم، داستان آدمکش کور. هر دو روایت در ابتدا مجزا جلوه می‌کنند ولی با مهارت نویسنده در اواسط کتاب به هم پیوند می‌خورند. وی در این کتاب به مانند دیگر کتاب‌هایش درباره آدم‌هایی می‌نویسد که درگیر بحران روحی و روانی هستند و همین ویژگی‌های شخصیتی درون مایه داستان را شکل می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که وقتی مخاطب کتاب را شروع می‌کند، با یک داستان تقریبا مبهم روبه‌روست که هیچ ایده‌ای در مورد آن ندارد ولی با این وجود حاضر به کنار گذاشتن کتاب نیست. رمان آدمکش کور از نظر منتقدان ادبی بهترین اثر اتوود به شمار می رود، کتابی که موفق به کسب جایزه بوکر در سال 2000 گردید.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی آدمکش کور را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی دو قرن سکوت

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات سخن

مدت زمان: 12 ساعت و 10 دقیقه 

 

«تاریخ را فاتحان می‌نویسند» هرگاه با این دیدگاه به مطالعه‌ی اثری تاریخی بپردازیم با اشتیاق در آن غور می‌کنیم و این اشتیاق دو چندان می‌شود اگر مغلوبان آن را نگاشته باشند. در سال 1330 اثر فاخر و جاودانه‌ی دو قرن سکوت توسط دکتر عبدالحسین زرین‌کوب نگاشته شد. در مدت کوتاهی پس از انتشار، تمام نسخه‌های این اثر فاخر به فروش رفت و کمیاب شد. زرین‌کوب اجازه نشر مجدد آن را نداد تا به ویرایش و رفع عیوب کتاب بپردازد و این امر پنج سال به‌طول انجامید. بعد از آن انتشارات سخن این اثر بی‌بدیل را منتشر کرد. وی در این کتاب به بیان تاثیر حمله‌ی اعراب بر زندگی ایرانیان در قرن دوم هجری می‌پردازد و جایگاه والای ایرانیان در علم و دانش و سخنوری را قبل از حمله‌ی اعراب و از دست رفتن عز و شرف ایرانیان بعد از حمله‌ی اعراب را به‌تصویر می‌کشد. نام کتاب برگرفته از سکوت سنگین و خفقان حاکم بر جامعه‌ی آن روزگار به مدت دویست سال متمادی می‌باشد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی دو قرن سکوت را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 06 ساعت و 19 دقیقه

 

در قاره آسیا، کشور ایران، با طول جغرافیایی 51 و عرض جغرافیایی 35 و با تمدن 2500 ساله واقع شده است. این کشور پادشاهان و سلسله‌های بی‌شماری را نظاره‌گر بوده‌است. یکی از این سلسله‌ها که تاثیر به‌سزایی در تاریخ این مرز و بوم به یادگار گذاشته قاجاریه نام دارد که  حدود سال ۱۱۷۴ تا ۱۳۰۴ بر ایران به مدت صد و سی سال فرمان راندند. در زمان حکومت قاجار ایران دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت؛ گاهی پله‌های طرقی را در نوردید و گاهی راه سقوط در پیش گرفت. نیکی آر. کدی در کتاب «ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان» که مهدی حقیقت‌خواه با نثری روان آن را ترجمه کرده است به شرح این برهه از تاریخ ایران می‌پردازد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان را می توانید از اینجا دانلود کنید.

کتاب صوتی تاریخچه ی تقریبا همه چیز

گوینده: اکرم پریمون

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات مازیار

مدت زمان: 27 ساعت و 35 دقیقه

 

ذهن کنجکاو بشر همواره در پی پاسخ به سوالاتی در باب چگونگی شکل‌گیری جهان هستی، آتشفشان‌ها، مقیاس‌ها، اجرام آسمانی و ... بوده‌است و برای رسیدن به این پاسخ‌ها دانشمندان زیادی به پا خواستند. هر کدام کتاب‌هایی در باب هر یک از این سوالات نگاشتند و انسان‌های بسیاری را از تاریکی و جهل در آوردند. یکی از این کتاب‌ها، کتاب «تاریخچه تقریبا همه چیز» است که به همت «بیل برایسن» به رشته تحریر در آمد. برایسن در این کتاب با نثری روان و به صورت اجمالی به بررسی تمام پدیده‌های موجود در جهان هستی از منظومه شمسی تا ماهیت انسان می‌پردازد. به عبارتی می‌توان گفت کتاب حاضر به اکثر سوالات رایج در ذهن انسان عصر حاضر پاسخ داده و داده‌های علمی با جزئیات زیادی را در یک نگاه پیش روی مخاطب خود قرار می‌دهد.

 

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی تاریخچه ی تقریبا همه چیز  را می توانید از اینجا دانلود کنید.