حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

آن طرف رودخانه!...

- من زندگی کرده ام، نگاه کرده ام، خوانده ام و احساس کرده ام. 

+ مگر با خواندن چه می شود؟ 

- با خواندن تقریبا همه چیز را می فهمی. 

+ من هم می خوانم. 

- ولی یک نوع خواندن در همه ی موارد مناسب نیست. بلکه هر کدام  

نیاز به نوع خاصی از خواندن دارند. عده ای حتا یک عمر می خوانند.  

ولی هرگز از حد متن فراتر نمی روند. آن ها به صفحه می چسبند و  

نمی دانند که کلمات، همچون سنگهای بستر رودخانه برای رفتن به  

آن طرف رودخانه هستند. برای ما مهم رفتن به آن طرف رودخانه  

است. 

 

                                                                         ژوزه ساراماگو 

                                                                              دخمه 

 

 *برای دونستن بیشتر از ژوزه,اینجا کلیک کنین. 

 *به خدا راس می گه! 

 *کتاب "عشق ممکن" ش رو هم خیلی دوس دارم. 

 *من اول بار اسمش با کتاب "بالتازار و بلموندا" به گوشم خورد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ghayeghran پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:29 ب.ظ http://ghayeghrankocholoo.persianblog.ir/

همیشه می یام می خونمم نوشته هاتو خیلی دوست دارم این جارو ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد