حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

تو نمی دانی!...

تو نمی‌دانی مُردن 

وقتی که انسان مرگ را شکست داده است 

چه زنده‌گی‌ست! 

 

                                                                        احمد شاملو 

 

 *برای دونستن بیشتر از شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *شعر های شاملو,سیاسی اجتماعی ترین شعرهای معاصره! 

 *من اول بار اسم شاملو رو تو کتابی دیدم که در مورد سهراب بود و شاملو 

گفته بود که چرا سهراب در این زمانه ی بسته(دوران شاه),به جای غم  

مردم,از گل و طبیعت حرف می زنه؟! 

 *مستند ساخته شده از استاد رو حتما ببینینش(احمد شاملو,شاعر  

بزرگ آزادی,کاری از مسلم منصوری).برای من,خیلی ناگفته ها توش بود که 

نمی دونستم. 

 *بیشتر اشعار لنگستون هیوز و پابلو نرودا که از قدیم به یادگار مونده, 

ترجمه ی استاد هست. 

 *اوایل انقلاب نوار کاستی به بازار اومد که ترانه های ویکتور خارا,خواننده 

ی انقلاب شیلی توش بود,با ترجمه ی هم زمان استاد شاملو,با صدای  

خود استاد. 

 *برای دانلود اشعار لنگستون,با صدای استاد شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *اولین فیلمی که ایرج قادری کارگردانی کرد(داغ ننگ,1344),نویسنده 

ش استاد شاملو بود!

نظرات 2 + ارسال نظر
نیلوفر یکشنبه 8 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:49 ب.ظ http://c0usins.blogfa.com

سلام حس سبز!
خوبید؟
راستش این جمله ی آقای شاملو رو متوجه نشدم. شایدم اثرات بعد کنکوره :))...میشه توضیح بدید؟

shiva دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:32 ب.ظ http://shiva-violet.persianblog.ir

من
دلم
خیلی چیزها میخواست . . .
امــــــــا
دیگر
مهم نیست !

+من می دونم...واقن چ زنده گی ست...
خیلیییییییییییییییییییییی شاملو رو دوست دارم مرسی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد