حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

تو سفیدی؟!...

از گورخره پرسیدم

« توسفیدی و راه راه سیاه داری،

یا اینکه سیاهی و راه راه سفید داری؟»

گوره خره به جای جواب دادن پرسید:

« تو خوبی فقط عادت های بد داری،

یا بدی و چند تا عادت خوب داری؟

ساکتی بعضی وقت ها شیطونی،

یا شیطونی بعضی وقت ها ساکت می شی؟

ذاتاً خوشحالی بعضی روزها ناراحتی،

یا ذاتاً افسرده ای بعضی روزها خوشحالی؟

لباس هات تمیزن فقط پیرهنت کثیفه،

یا کثیفن و شلوارت تمیزه؟

و گورخر پرسید و پرسید و پرسید،

و پرسید و پرسید، و بعد رفت.

دیگه هیچ وقت از گورخرها درباره ی راه راهاشون

چیزی نمی پرسم 

 

                                                                   شل سیلور استاین 

 

 *برای دونستن بیشتر از شل,اینجا کلیک کنین.

 *بعضی از شعراشو دوس دارم.حالت سادگی که تو شعراش هست  

واقعا به دل می شینه.

 *چند سال پیش آلبومی تو ایران به بازار اومد با نام "من و دوست  

غولم",حتما این آلبوم رو گوش بدین.دو تا از ترانه ها(جایی که پیاده رو  

تموم می شه و من و دوست غولم) شعرش از شل هست.یکی از  

ترانه ها رو برای پخش از وب گذاشته بودم قبلا.

نظرات 3 + ارسال نظر
فرزانه سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:40 ق.ظ http://neghabetarikh.blogfa

سلام
عجب گورخر دانایی بوده...

از شوخی گذشته این نوعی دیدن نکات خوب و یا بد هر کسی هست و زاویه ای که باید از اون به دیگران نگاه کرد برخی ها فقط دنبال عیبها هستند و برخی ها حتی مانند پرسشگر از گورخ رنمیدونن چی میخوان؟
سپاس

farzad چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ق.ظ http://ma2ta11.blogsky.com

پسر چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:07 ب.ظ http://l4.l5.blogfa.com

بینهایت زیبا بود......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد