حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

در این تاریکی...

من در این تاریکی 

فکر یک بره روشن هستم 

که بیاید علف خستگی‌ام را بچرد. 

 

من در این تاریکی 

امتداد تر بازوهایم را 

زیر بارانی می‌بینم 

که دعاهای نخستین بشر را تر کرد. 

 

من در این تاریکی 

درگشودم به چمن‌های قدیم، 

به طلایی‌هایی، که به دیوار اساطیر تماشا کردیم. 

 

من در این تاریکی 

ریشه‌ها را دیدم 

و برای بته نورس مرگ، آب را معنی کردم

 

                                                                                 سهراب سپهری 

 

 *برای دونستن بیشتر از سهراب,اینجا کلیک کنین. 

 *اولین شاعر معاصری که با شعراش شعر نو رو فهمیدم! 

 *نگاه سهراب به زندگی و اون مدینه ی فاضله ی توی ذهنش,درکش 

برای همه میسر نیست! 

 *بعدها دبیر ادبیاتی داشتم که گفت:همیشه پسرا عاشق سهراب می  

شن و دخترا عاشق فروغ!و من گند زدم به تئوری استاد! 

 *همون وقتا کتابی دیدم که در مورد سهراب بود و شاملو گفته بود که 

چرا سهراب در این زمانه ی بسته(دوران شاه),به جای غم  

مردم,از گل و طبیعت حرف می زنه؟! 

 *کتاب "اتاق آبی" رو حتما بخونین!البته اگه گیر بیاد! 

 *و همین طور کتاب "سهراب,مرغ مهاجر",از پریدخت سپهری(خواهر 

سهراب). 

 *برای شنیدن و دانلود اشعار سهراب با صدای زنده یاد خسرو  

شکیبایی,اینجا کلیک کنین. 

 *۴شنبه سوری خوب و بی خطری رو واستون آرزو می کنم.شاد باشین  

همیشه.

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن نژاد چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام دوست خوبم
^☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣^^
بهار می آید، درب باغ می گشایند و گلهای سرخ وصورتی
و نیلوفری در سبزه زار ها می رویندو قناری و بلبلان نغمه
عشق را در گوش عشاق می سرایند . پیشاپیش سال جدید
وتجدید حیات طبیعت رابه شما تبریک و تهنیت عرض نموده
و برایتان سر سبزی جاودان وشادی ،اندیشه ای پویا و آزادی
و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندم.
^^☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣♈✿❁☣^^

سلام دوست من.
سال نو شما هم مبارک.
چرا بی خبر رفتین؟
چرا تعطیل کردین وب رو؟

آرتمیس چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:15 ب.ظ http://samakeayyar.blogfa.com

دیر گاهی است در این تنهایی
رنگ خاموشی در طرح لب است
بانگی از دور مرا می خواند ،
لیک پاهایم در قیر شب است

آرتمیس چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:25 ب.ظ http://samakeayyar.blogfa.com

شیشه عطر بهار لب دیوار شکست
و همه جا پر شد از عطر خدا، همه جا آیت اوست.
سبز باشی دوست خوبم

نوروزت خجسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد