حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

ای معشوق...

چراکه هیچ چیز در کنار 

من 

از تو عظیم تر نبوده است 

که قلبت 

چون پروانه یی 

ظریف و کوچک وعاشق است 

ای معشوقی که سرشار از زنانگی هستی. 

 

                                                                                      احمد شاملو 

 

 *برای دونستن بیشتر از شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *شعر های شاملو,سیاسی اجتماعی ترین شعرهای معاصره! 

 *من اول بار اسم شاملو رو تو کتابی دیدم که در مورد سهراب بود و شاملو 

گفته بود که چرا سهراب در این زمانه ی بسته(دوران شاه),به جای غم  

مردم,از گل و طبیعت حرف می زنه؟! 

 *مستند ساخته شده از استاد رو حتما ببینینش(احمد شاملو,شاعر  

بزرگ آزادی,کاری از مسلم منصوری).برای من,خیلی ناگفته ها توش بود که 

نمی دونستم. 

 *بیشتر اشعار لنگستون هیوز و پابلو نرودا که از قدیم به یادگار مونده, 

ترجمه ی استاد هست. 

 *اوایل انقلاب نوار کاستی به بازار اومد که ترانه های ویکتور خارا,خواننده 

ی انقلاب شیلی توش بود,با ترجمه ی هم زمان استاد شاملو,با صدای  

خود استاد. 

 *برای دانلود اشعار لنگستون,با صدای استاد شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *اولین فیلمی که ایرج قادری کارگردانی کرد(داغ ننگ,1344),نویسنده 

ش استاد شاملو بود!

نظرات 7 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:52 ق.ظ http://www.janatmakan2014.blogfa.com

سلام دوست عزیز...وبلاگمو تو مسابقه برترین وبلاگ ماه ثبت کردم..خوشحال میشم بیای و اگه خوشت اومد بهش رای بدی...
[گل]

ساحل پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:59 ب.ظ http://roahaebarani.blogfa.com

من از تمام آسمان یک باران را میخواهم

از تمام زمین یک خیابان را

و از تمام تو …

یک دست که قفل شود در دست من...

اما . . .

دیگر خیلی برای خواسته هایم دیر شده

امروز نوشتم تا باز هم نگفته هایم را گفته باشم

برای تو، نه ... برای آرام کردن دلم

بانوی احساس پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://vorojjjjak.blogfa.com

......اپم..........

niloufar پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:21 ب.ظ http://www.best-love100.blogfa.com

تو آمدی که بگویی: اگر... اگر می رفت...
تو آمدی و کسی داشت سمت در می رفت!

تو آمدی و چنان زل زدی به پوچی من
که داشت حوصله ی انتظار سر می رفت!!


تو آمدی و کسی گوشه ی غزل هی با
ردیف و قافیه هایی عجیب ور می رفت


تو آمدی، کلماتی که مرد ساخته بود
شبیه صابون از دست شعر در می رفت


از اینکه آمده تا... بیشتر پشیمان بود
از اینکه آمده تا... هرچه بیشتر می رفت!


اشاره کرد خدا سمت پرتگاه... ولی
به گوش من... و تو این حرف ها مگر می رفت!

تو آمدی که بگویی... به گریه افتادی!
و پشت پنجره انگار یک نفر می رفت...

بهار پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:35 ب.ظ http://bahareh1369.blogfa.com

از خداپرسیدم
چطور میتوان بهتر زندگی کرد؟
خدا پاسخ داد:
گذشته ات را بی هیچ تاسفی بپذیر
با اعتماد زمان حالت را بگذران
بدون ترس برای آینده آماده شو
ایمانت را نگهدار و ترس را به گوشه ای بنداز
شک هایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن
کوچک باش و عاشق که عشق میداند آیین بزرگ کردنت را
بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه تو با کسی……

محمد ملیحیان خوش جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ http://mmalihiyankh.blogfa.com/

21 آذر تولد شاعر بزرگ آزادی مبارک
چراکه هیچ چیز در کنار

من

از تو عظیم تر نبوده است

که قلبت

چون پروانه یی

ظریف و کوچک وعاشق است

ای معشوقی که سرشار از زنانگی هستی.
شاملو

قال الإمام المهدی - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - : الَّذی یَجِبُ عَلَیْکُمْ وَ لَکُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ أئِمَّةٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ فی أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلی خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فی بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.
«تفسیر عیّاشی، ج 1، ص 16»
امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم. همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه می باشیم، حلال و حرام را می شناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد