حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

جلال عزیزم(نامه ی اول)...

 جلال عزیزم،قربانت گردم.رفتم و از سخت جانی های خود سخت  

شرمنده ام.بی تو یک دم زیستن شرط وفاداری نبود.وقتی از تو جدا شدم

همانطور که پیش بینی می کردم،مثل جفت مرغان مهاجر چندان اندوهی 

فرا گرفتم که از گریه نتوانستم خودداری کنم.در طیّـاره با وجود متلک های 

این و آن که آمریکا رفتن گریه ندارد و غیره،باز تا مدتی،یعنی تا وقتی از  

مرز ایران دور شدیم،گریه می کردم و هرچه می کوشیدم خود را آرام بکنم 

نمی توانستم.اکنون که این کاغذ را می نویسم کمی آرام شده ام و رضا 

به داده داده ام. باری، خود کرده را تدبیر نیست. 

 فقط جلال عزیز،اگر تو بودی،دیگر هیچ غصه ای نداشتم و باور کن که با 

وجود تمام این تشریفات انگار یک خاری در گلویم نشسته است.زن  

مهماندار که اشک های مرا دید پرسید از معشوقت جدا شده ای؟بقیه را 

از رم برایت خواهم نوشت و اگر زنده ماندیم و به لندن رسیدیم کاغذ را از 

لندن برایت پست خواهم کرد. 

 اکنون الوداع. 

 

                                                                                   سیمین دانشور 

 

 *برای دونستن بیشتر از خانم دانشور,اینجا کلیک کنین.

 *نامه ی بالا متن نوشته ای بود از سیمین دانشور به همسرش جلال 

آل احمد. 

 *تا به الان 3 تا از این نامه ها رو تونستم گیر بیارم! 

 *اگه نامه های این چنینی(سیمین به جلال,جبران به ماری,نادر  

ابراهیمی به همسرش) رو دارین,بگین تا به نام خودتون تو وب بذارم.

 *سووشون رو حتما بخونین. 

 *نوشته های سیمین دانشور,گیرایی خاصی داره.

نظرات 4 + ارسال نظر
پرستو دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ق.ظ http://tbsm90.blogfa.com

خیلی حرف داره این نامه هایی که میذارین واقعا قشنگن

مژگان دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ب.ظ http://www.Mahivamah.mihanblog.com

سیمیندانشور که عالی مینویسه...
سووشون و هم خوندم

بازم ممنون

پری سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.parpary1391.blogfa.com

گلوی آدم را باید گاهی بتراشند تا برای دلتنگی های تازه جا باز شود ، دلتنگی هایی که جایشان نه در دل که در گلوی آدم است ، دلتنگی هایی که میتوانند آدم را خفه کنند

صلا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:15 ب.ظ

این نامه هاالحق ترجمان عشقند وروایت حکیمانه آن تا عظمت عشق را به جلالت کلام پاس دارند علی الخصوص آنگاه بایداز پرده برون آید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد