حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

خدا شدی...

تنهایی ما در دشت طلا دامن کشید. 

آفتاب از چهره ما ترسید. 

دریافتی،و خنده زدیم. 

نهفتیم و سوختیم. 

هر چه بهم تر،تنها تر.

از ستیغ جدا شدیم: 

من به خاک آمدم،و بنده شدم. 

تو بالا رفتی،و خدا شدی. 

 

                                                                                 سهراب سپهری 

 

 *برای دونستن بیشتر از سهراب,اینجا کلیک کنین. 

 *اولین شاعر معاصری که با شعراش شعر نو رو فهمیدم! 

 *نگاه سهراب به زندگی و اون مدینه ی فاضله ی توی ذهنش,درکش 

برای همه میسر نیست! 

 *بعدها دبیر ادبیاتی داشتم که گفت:همیشه پسرا عاشق سهراب می  

شن و دخترا عاشق فروغ!و من گند زدم به تئوری استاد! 

 *همون وقتا کتابی دیدم که در مورد سهراب بود و شاملو گفته بود که 

چرا سهراب در این زمانه ی بسته(دوران شاه),به جای غم  

مردم,از گل و طبیعت حرف می زنه؟! 

 *کتاب "اتاق آبی" رو حتما بخونین!البته اگه گیر بیاد! 

 *و همین طور کتاب "سهراب,مرغ مهاجر",از پریدخت سپهری(خواهر 

سهراب). 

 *برای شنیدن و دانلود اشعار سهراب با صدای زنده یاد خسرو  

شکیبایی,اینجا کلیک کنین.

نظرات 5 + ارسال نظر
سیما یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ق.ظ http://golhayesheypoori.blogfa.com/

ﺩﺭ ﻧــﺎﻧــﻮﺍﯾـــﯽ ﻫــﻢ ﺻـــﻒ"ﯾــﮏ ﺩﺍﻧـــﻪ ﺍی"هـــا ﺟــﺪﺍﺳـــــﺖ . . .

ﺍﺯ ﺟــﺬﺍﻡ ﻫــﻢ ﺑــﺪﺗــﺮ ﺍﺳــﺖ "ﺗﻨﻬﺎﯾـــــــــﯽ

پری یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:08 ق.ظ http://www.parpary1391.blogfa.com

نجا در قلب من حد و مرزی

برای حضور تو نیست

به من نگو که چگونه بی تو

زیستن را تمرین کنم

مگر ماهی بیرون از آب

می تواند نفس بکشد؟؟؟

مگر می شود هوا را از

زندگیم برداری و من

زنده بمانم؟؟؟

بگو معنی تمرین چیست؟؟؟

بریدن از چه چیز را تمرین کنم؟؟؟

بریدن از خودم را؟؟؟
http://parpary1391.blogfa.com

مزگان یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ

سهراب که عالیه...

ARMIN7 یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:22 ب.ظ http://ARMIN7.BLOGFA.COM

ZIBA BOOOOD
TNX

صلا دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ب.ظ

من به خاک آمدم،و بنده شدم.
دوبار ممنون یکی بخاطر سهراب ویکی هم خسرو .رحمت خدا بر هردو.نمیدونم نظرم چقد درسته ولی عمیقا باورم این است دست یافتن به حقیقت وجودی وروح عمیق انسانی کسانی مثل سهراب سپهری وعلی شریعتی سخت واگر بگویم قصه کوه است با نشان کوچکی از قله برآمده از دریا بیراه نگفته ام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد