حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

کالایی(عروسکی) خانگی به نام زن!...

 سلام دوستان من.همچون جمعه های گذشته با مطلبی که نیاز  

به همکاری ه شما عزیزان داره,در خدمتم.تکمیل شده ی این  

مطلب,هفته ی آینده(همراه با نام,نظر و آدرس وب شما دوستان)  

در وب حس سبز قرار داده خواهد شد.مطلبی که برای این هفته  

انتخاب کردم,عنوانش هست: 

 کالایی(عروسکی) خانگی به نام زن!... 

 قصه از این جا شروع شد که چند وقت پیش خونه ی یکی از  

دوستان بودم.سرگرم صحبت بودیم که مادر دوستم(من با  

خانواده ی این دوستم خودمونی هستم) اومد و پیش ما  

نشست.درد دلاش شروع شد: 

 فلانی(من!) تو یه چی بگو!هر چی به پسرم می گم بریم فلان  

دخترو واست بگیرم,گوش نمی ده.دوستم گفت:ماما صد بار گفتم  

من و این دختر هیچی مون به هم نمی خوره.افکارمون, 

اعتقاداتمون,و هزارتا چیز دیگه.

 مادر دوستم حرفی زد که خیلی واسم سنگین بود!اونم از زبون  

یه زن: 

 خو عزیزم تو بگیرش(با این واژه خیلی مشکل دارم!یعنی چی  

بگیرش؟مگه کالاست؟),بعدم هر جور صلاح می دونی همه چی شو  

تغیر بده,خصوصیاتش,افکارش و ...اصن کاری کن بشه همونی که  

دوست داری!

 همچین تفکری که این برداشت رو داره که دختر رو بعد از ازدواج  

به هر شکلی می شه تغییر داد,متاسفانه هنوز هم وجود داره! 

زندگی ه مشترک تحمیل تمام و کمال مرد به زن نیست!رسیدن  

به یه نقطه ی مشترک ه.به جای تحمیل خودمون,بهتره بگردیم و  

به کسی برای زندگی مشترک درخواست ازدواج بدیم که لااقل  

حداقل تفاهم رو داشته باشیم!نه این که به زور اونو شبیه خودمون  

کنیم! 

 نظر شما دوستان چی ه؟ 

 *موضوع اصلی ه این بحث راجع به تفکری ه که زن رو به شکل  

کالایی می بینه که به هر شکلی بخواد می تونه در بیاره,پس از  

بحث خارج نشیم! 

 *لطفا نظرات راجع به این مطلب,در بخش نظرات همین پست باشه! 

 *نترسید از نظر دادن!نظر بدین! 

 * تا جمعه ی آینده,ساعت 23:45 فرصت هست برای نظر دادن. 

 

                                                                                            با تشکر 

                                                                                          حس سبز

نظرات 26 + ارسال نظر
امیر بختیاری یک جامعه شناس ایرانی شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://amirbakhtiari.blogfa.com

دوست من زود میام نظر میدم اما چرا؟!!یاهو قطع است؟

مهاجر شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:25 ق.ظ http://mohajerane-asemani.blogsky.com

سلام
به نظر بنده امروزه در کشور ما افراد پا به سن گذاشته به زنان به دید کالا نگاه نمی کنن ولی متاسفانه در مورد ازدواج به جای اینکه بگن ازدواج کن می گن زن بگیر ولی در اصل به معنای ازدواج اشاره دارن و این نوع خطاب قرار دادن برای ازدواج مرسوم شده و ما همه می دونیم که منظورشون ازدواجه
اما نسل جوان اکثر قریب به یقین دختر رو کالا می دونن ما
می دونیم پسری که دنبال دختری می افته واسه عشق بازی ی مقطعی این کار رو می کنه و دوست داره انواع و اقسام دختر ها رو فقط برای ...
کالا یعنی اینکه به یه دختر خوشتیپ و زیبا پسرها نمی گن چه دختره خوشگلی ٬می گن چه...بووووود
کلمه سانسور شد چون بی ادبی به ساحت دخترهای پاک بود
اما خود دخترها هم اگه این مطلب رو بخونن متوجه شدن دقیقا چه کلمه ای جای نقطه چین قرار می گیره چون احتمال
۹۹ در صد٬ شنیدن این لفظ کثیف رو
من می خوام بگم چرا بچه های به اصطلاح مدرن امروز که با مد روز پیش میرن به زن و دختر چنین خطابی می کنن ؟
و چرا دوست دارن مثل خروس حول محور هر دختری که زیبارو هست بچرخن و اگه مخش رو زدن ...
خب ماهواره و فیلم های گزینشی برای نسل ما (البته نه همه بلکه اکثرا)باعث همین خروس بودن هاست
مثلا فیلم در جستجوی پدر و...
به ما می خوان بگن جوامع غرب دارن حال می کنن و جالب اینجاست این جور مساله ها در اون جوامع (غرب)این مدلی ها هم نیست فقط فیلم هاشون اینطوره خودشون خیلی غیرتی هم هستند اکثرا...
البته از بحث دور شدم ببخشید
این نوشته در مورد همه صدق نمی کنه بلکه در مورد اکثریت جوان ماروز صدق می کنه اونهایی که خووووووووبن به دل نگیرن

هانی شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ق.ظ http://mamanie2tanini.blogfa.com/

وجود زنانی که برای گرفتن عروس اینطور اعتقاد نداشته باشن انگشت شمارست دوست من حتی اگر انتخاب همسر با نظر پسر باشه وتفاهم و وجه اشتراک هم بین دختر و پسر زیاد باشه کلا" باید در جامعه ما مرد یه جاهایی نظرات یا اعتقادات و یا خصوصیات خودش رو روی زن پیاده کنه تا رضایت در چشمان مادر شوهر دیده شود این حقیقتی بس تلخ و ناگوار است

سحر شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ق.ظ http://ghatarate-shabnam.blogfa.com

سلووووووووووووووووووووووم

زهرا شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

متاسفانه زنها خودشون این دید و دارن دیگه از مردها

چه تو قعی باید داشت

من که دو ر و برم هر زنی دیدم که به پسرش

پیشنهاد از دواج میداد

حرف اولش این بود که

تو بگیرش بعد به طبع

خودت درش بیار ...

فکری که حتی در مورد یه حیوون خونگی نمیشه داشت

و ذات چیزی رو نمیشه عوض کرد اما اینجا که میشه

انسان کمتر از اون حیوون خونگی حساب میشه

محمد شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ب.ظ http://www.sajde2.blogfa.comا

سلام مرسی که سر زدی اگراجازه بدیدوب زیباتونلینگ کنم

روشن شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.girlyly.blogfa.com

سلام
اگه دوست داشته به وبم یه سر بزن. حرف واسه گفتن زیاد دارم!

روشنک شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:00 ب.ظ http://www.roshanak-ar.blogfa.com

باید ببینی ایمن مادر دلسوز برا چی اینقد دلش برا

این دختر میسوزه!

از طرفی باید براش توضیح داد اگه دونفر خوب باشن دلیل

نمیشه حتما باهم باشن

معلم روستا شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ http://villageteacher.persianblog.ir

سلام
دنیای زن و مرد بسیار با هم متفاوت است و یافتن فردی که حداقل تفاهم را داشته باشد بسیار سخت و حتی ناممکن است.
مشکل عمده زوج ها هم از همین جا شروع می شود که می خواهند نقطه مشترک را خودشان تولید کنند.زن می خواهد طرف خودش باشد و مردهم به سمت او و مرد هم همین خواسته را دارد.
ولی اصل مطلب ایجاد محیطی است تا نقاط مشترک خود تولید شوند.یعنی باید مدیریت شود. و پشتوانه ی این مدیریت صحیح علاقه درست به هم است.
زمان باید بگذرد تا این نقاط مشترک به جایی برسند تا آن تفاهم تا حدی شکل گیرد.
بزرگترین آفت این سیستم خودخواهی است که اگر یک طرفه باشد ضرر و اگر دو سویه باشد زیان بسیار دارد.
البته باید اذعان کنم که این کار بسیار سخت است و گاهی من هم تحمیل می کنم عقایدم را.
در پناه حق

semin شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ http://4u309.blogfa.com

سلام

خب تفکرآت مآدر دوستتون یه اشتبآه محضه

یعنی مرد حق داره همینجور که میخوآد زندگیشو بکنه امآ دختره حق

ندآره ؟!

این که هم زن بگیره یا نگیره مربوط به خود شخصه ...

بالاخره زندگی خودشه موضوع یه روز یه سآل نیست

وآسه فکرآیی که مآدر دوستتون هم میکنه واقعــا متاسفم !!

cma یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ق.ظ http://it-is-me.blogfa.com

vaqean jaleb bood,jaleb az in nazar migam k afkaret zibast,shayam man o kheili kasa jaye shoma boodim sari az mozoo migzashtim,amma shoma...
nemitoonam harfi bezanam chon in tafakore rayeje beyne ensanast.
Madare dooste u ba harfi k zad alanan gotte k ma zan ha abzari hastim vase shoma marda....zanaye sarzamine ma k khodeshoono bavar nadaran che entezar az marda!???

ی دوس یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:42 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com

سلام بر دوست عزیز
اینائی ک گفتی تفکرات ی سری آدم هستش ک نظراشون بر میگرده ب عصر جاهلیت و هنوزم دارن درجا میزنن
متاسفانه بضی از همین خانوما هم
چون تو زندگی شخصی خودشون موفق نبودن دوس ندارن ک ببینن زن دیگه ای ازونا سرتره و جور دیگه ای تو زندگی باهاش برخورد میشه
ی چیز دیگه هم ک هست اینه ک این خود افراد هستن ک ب دیگران این اجازرو میدن ک چ جوری باهاشون برخورد بشه
الان دیگه دخترو پسر هم نداره
ب جفت طرف هم در صورت عدم تفاهم موقع ازدواج میگن اگه بخوای میتونی عوضش کنی
ولی در کل نظر شخصی من اینه ک "خود افراد هستن ک تعیین میکنن تو زندگی چجوری باهاشون رفتار بشه"

سفیده ذغالی یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.mysob.blogfa.com

چی باید گفت؟؟
همه دردا یه طرف درد اصلی اینجاست که حتی همجنس هتمون هم عقایدی دارند درست بر ضد حقوق خودمون...

fafa دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ق.ظ http://ye-rooze-khub.blogfa.com

مسلما زن کالا نیست!!!!
کسی نمیتونه کسیو کلا تغییر بده یا هرچی
اینجور ازدواج ها یا به طلاق ختم میشه یا به طلاق!
اون مادر هم داشت بچشو خر میکرد فک کنم(ببخشیدا)!
به نظرم این موضوع که کاملا مشخصه و این طرز تفکر هم داره از بین میره و جای بحثی نداره در سطح وبلاگ شما نیست.

نیلوفر دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:58 ب.ظ http://nilofar20.mihanblog.com/

سلام فکر میکنم در زندگی مشترک مرد وزن فرقی نمیکنه شخصیت هر کسی براساس زندگی اولیه اش ساخته شده وهیچگاه بعد زندگی شخصیت عوض نمیشه یعنی چی که می تونی درستش کنی اینجور ازدواجها به طلاق میکشه یا اگرم نکشه زجر کشیدنه نه زندگی کردن

امین چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ق.ظ http://Ccaffeamin.persianblog.ir/

به نظر من مساله ی زن چه از نظر احساس و چه از نظر اجتماع،هنوز تو قرنِ ما مطرحِ و حتی علم هم نتونسته اونو حل کنه و معمولا تو مرحله ی عقیده مونده.ولی من فکر میکنم همونطور که خودت گفتی بدون شک وجدان عصر ما از چنین اهانت زشتی نسبت به زن جریحه دار میشه ولی در گذشته و به خصوص جامعه های ابتدایی،این اصل به بسیاری از زنان اطلاق میشده که واقعا دیدِ پسندیده ای نبوده نسبت به زنها.البته بگما که تو این بین من خود زنها رو بیشتر از همه مقصر میدونم!به خاطر چی؟به خاطر دخیل کردن احساساتِ پاکشون تو همه ی اتفاقات زندگیشون.
ولی کلا به قول دکتر انوشه:زندگی از سه تا "ت" تشکیل شده."توانایی تحمل تفاوتها".یعنی این با تو راه بیاد و اونم با تو.نه اینکه فقط این یکی با اون یکی راه بیاد.این که نمیشه زندگی...

صلا چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:32 ق.ظ http://vafa-asgari.persianblog.ir

سلام کاش دو طرف دل به کلام خالق هستی می سپردند ودل در گرو مهر او میداشتند واز همان دریچه یکدیگر را می دیدند که حضرت حق جلَّ جلاله دیده است: وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (الروم : 21 )
و از نشانه‏ هاى قدرت خداوند اینست که همسرانى از نوع خودتان، [انسان‏] براى شما خلق فرمود تا در جوار آنها احساس آرامش کنید و در بین شما دوستى و الفت و مهربانى ایجاد فرمود، در همه‏ ى اینها نشانه‏ هایى از قدرت و حکمت الهى براى اهل تفکّر نهفته است.
چه خوش بی مهربانی از دو سر بی

یه دختر دم بخت! چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ق.ظ

این بحثی که شما میگی خوب از اول آخرش معلومه! خوب بده دیگه! نشدنی هم هست، احمقانه و ساده لوحانه هم هست، خیلی چیزای دیگه هم هست!
ولی یه برداشت دیگه هم میشه از کالای مصرفی داشت... اینکه زن بگیری و برای تمام ساعات زندگی مشترکت از قبل برنامه ریزی کرده باشی و هیچ امکان انتخابی برای اون بنده خدا نذاری که علایق و خواسته ها و آرمانها و اهداف شخصی خودش رو هم پیگیری کنه!
خیلی وقتا دو تا آدم با هم تفاهم دارن ولی باز هم دلیل نمیشه سلیقه شون هم در مسائل مختلف یکی باشه... کلا احترام به فهم و شعور و شخصیت و ویژگیهای فردی رو باید در عمل نشون داد و بهترین راه برای ثابت کردن این موضوع اینه که یه مرد انتظار نداشته باشه هر پیشنهادی که میده از طرف همسرش مورد قبول واقع بشه! یعنی به جای اینکه همسرش رو در جریان برنامه ریزی ها بذاره، از اول با همسرش برنامه ریزی کنه!

شهین چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام به همه واقعا به چیز جالبی اشاره کردین متاسفانه این افکار هنوز هستند ودختران رابه شکل خمیرمجسمه میبینن که به هرشکلی خواستن بسازنش من خودم بدم میاد که مشکلات زیادحرف بزنم بلکه دوست دارم بیشتردرمورد راه حل حرف بزنم اما واقعابرای رفع این مشکل راه حلی ندارم چون افکارعموم رانمی توان تغییرداد

مهسا دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ق.ظ http://mahsa3265.blogfa.com

سلام خوبی؟
مرسی سر میزنی
در مورد مطلبت باید بگم نه زن نه مرد رو نمیشه عوض کرد البته آدما یه دوره هایی یکم تغییر میکنن ولی شخصیتشون وقتی شکل گرفته دیگه تغییر نمیکنه

ارتمیس سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ


این تفکر غلط متاسفانه در بسیاری از خانواده ها وجود دارد .

من کسی رو میشناسم که برای پسرانش دخترانی رو انتخاب میکنه که سن کمی داشته باشند .بعد وقتی که ازش میپرسی چرا؟جواب میده همون جوری که دوست دارم خانه داری بهشون یاد میدهم این جوری دیگه با پسرام مشکلی نخواهند داشت.!!!!!
اما زندگی پسران آن خانم رو که میبینی واقعا افتضاحه همیشه حرف حرف اون خانم باید باشه وگرنه بلایی سر عروسش و پسرش میاره که اون سرش ناپیدا...
من نمیدونم چرا یه دختر و یه پسر خودشون نیابد برای هم تصمیم بگیرند؟؟؟؟
به نظر من توی جامعۀ امروزی ما که ثانیه به ثانیه پیشرفت در همۀ زمینه ها وجود داره دیگه این جور تفکرات جایی در زندگی جوانان ما و نسلهای آینده نخواهد داشت...
به امید روزی که حرفها و تفکرات و سنتهای غلط از زندگی جوانان و نسلهای آیندۀ ما پاک بشه و عقل و منطق جای گزینی برای آنها باشد...

ج... سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.ghasedakoman.blogfa.com

سلام : ........

تغییر !!! تحمیل !!! باور !!!

چه کسی میتونه کس دیگری را تغییر بده .

واقعیت این ه که هیچ کس .

تنها کسی که میتونه آدمو تغییر بده فقط خود شخص ه .

اما وقتی این موضوع انجام نمیشه شروع میشه به تحمیل

اعقاید . البته با زور ...و دقیقا مشکلات از همون جا شروع میشه .

و کسانیکه با این باور زندگی میکنند یا بخواهند زندگی کنند

جز شکست و ناکامی چیزی نصیبشان نخواهد شد .

بله زن یا همسر یک کالا نیست بلکه فردی است عاشق و

فداکار و غمخوار و نیز بهترین مشاور در زندگی .

------------------------

اما تغییر نوع نگرش ما خیلی خیلی روی دیگران تاثیر پذیره

و نهایتا تاثیر پذیری دیگران تاثیر عمیقی در روح و روان ما و یک

زندگی توام با آرامش .

--------------------------

(( کمبودهای ما درون خود ماست .. نه در دیگران ))

--------------------------

موفق باشید : قاصدک و من

سمانه سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ب.ظ http://samane19.blogfa.com

اخه برادر من ,مگه اینجا سازمان سنجشه که میگین در فلان ساعت سایت بسته میشه
خب اولا متاسفم برای اون عروس خانومی که قراره مادر شوهر شون این خانوم باشند.وقتی زن جماعت این عقیده داره دیگه وای به حال مرداش
دوما در اینکه شما یه اقایی یه نمه تردید دارم. اخه عجیبه یه اقا با این عقاید.خوبه. خیلی خوبه
ز که نالیم از ماست که بر ماست

۲del پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ق.ظ http://airaria.persianblog.ir

زنم یه انسانه تفکر داره ! حالا بستگی داره درباره ی خودش چی فکر میکنه ! میخواد کالا باشه یا نه یه قدیس فقط و فقط به خودش بستگی داره اما به طور کلی چون ماده هستش فکرشم مادیه ما مردا هستیم که ابزار اوناییم نه اونا

رها شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:25 ب.ظ http://faryadebigonah.blogfa.com

تو بارانی من باران پرستم تودریایی من امواج تو هستم اگرروزی بپرسی باز گویم: تو من هستی و من نقش تو هستم

سلام
ممنون خبردادید.
واقعا جای تاسف داره که هنوز چنین افرادی وجود دارن که به جای پسر خودشون ویا حتی دیگران نظر میدن و انتخاب میکنن!!!
زندگی اگر قراره با انتخاب اطرافیان شروع بشه بهتره که هیچوقت آغازی نداشته باشه چون مسلما پایانی در راه داره.
هر انسانی با یه سری خصوصیات رشد میکنه و تکامل پیدا میکنه.شاید در نظر دیگران عیب های زیادی داشته باشه ولی هیچ کس اجازه نداره از خصوصیات ویا شخصیت دیگری انتقاد کنه و یا وادارش کنه که تغییر کنه!در بسیاری از موارد این تغییرات اتفاق نمیوفته چون سال ها با این شرایط خو گرفته و اگر هم اتفاق بیافته در کنارش عواقب بدی بوجود میاد که با صلاح شخص و اطرافیانش نیست.....



samani پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.rpjsamani.blogfa.com

سلام ،دیدم موضوع جالبی مورد بحثه ،خواستم با اجازتون من هم نظرم را بگم.
با احترام به این مادر باید گفت دوره ی زن (گرفتن) برای پسرها چندسالی هست که سر آمده.

این که برای پسر بیکار یا حتی سربه هوا زن بگیریم تا زندگیش سر و ساموت بگیره هم یکی از این عقیده هاست که تاریخ مصرفش تموم شده.

زن های ما شریک و پایه ی اصلی زندگی آرام وزیبای ما هستند نه کالایی برای اینکه ما به شکل که می خواهیم از اون ها کاربری بگیریم. با تشکر از همه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد