حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

نامت را به من بگو...

نامت را به من بگو... 

دستت را به من بده... 

حرفت را به من بگو... 

قلبت را به من بده... 

من ریشه های تو را دریافته ام... 

با لبانت برای همه ی لبها سخن گفته ام... 

و دستهایت... 

و دستهایت بادستان من آشناست... 

 

                                                                                      احمد شاملو 

 

 *برای دونستن بیشتر از شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *شعر های شاملو,سیاسی اجتماعی ترین شعرهای معاصره! 

 *من اول بار اسم شاملو رو تو کتابی دیدم که در مورد سهراب بود و شاملو 

گفته بود که چرا سهراب در این زمانه ی بسته(دوران شاه),به جای غم  

مردم,از گل و طبیعت حرف می زنه؟! 

 *مستند ساخته شده از استاد رو حتما ببینینش(احمد شاملو,شاعر  

بزرگ آزادی,کاری از مسلم منصوری).برای من,خیلی ناگفته ها توش بود که 

نمی دونستم. 

 *بیشتر اشعار لنگستون هیوز و پابلو نرودا که از قدیم به یادگار مونده, 

ترجمه ی استاد هست. 

 *اوایل انقلاب نوار کاستی به بازار اومد که ترانه های ویکتور خارا,خواننده 

ی انقلاب شیلی توش بود,با ترجمه ی هم زمان استاد شاملو,با صدای  

خود استاد. 

 *برای دانلود اشعار لنگستون,با صدای استاد شاملو,اینجا کلیک کنین. 

 *اولین فیلمی که ایرج قادری کارگردانی کرد(داغ ننگ,1344),نویسنده 

ش استاد شاملو بود!

نظرات 2 + ارسال نظر
negin چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ق.ظ http://dele-shishei.blogfa.com

روی دلای آدما هرگز حسابی وا نکن
از در نشد از پنجره، زوری خودت رو جا نکن



آدمکای شهر ما، بازیگرایی قابلن
وقتش بشه یواشکی رو قلب هم پا می ذارن



تو قتلگاه آرزو عاشق کشی زرنگیه
شیطونک مغزای ما دلداده دورنگیه



دلخوشی های الکی، وعده های دروغکی
عشقاشونم خلاصه شد، تو یک نگاه دزدکی



آدمکای شب زده، قلبا رو ویرون میکنن
دل ستاره ی منو، از زندگی خون میکنن



ستاره ها لحظه ها رو، با تنهایی رنگ میزنن
به بخت هر ستاره ای، آدمکا چنگ میزنن



عمری به عشق پر زدن قفس رو آسون میکنن
پشت سکوت پنجره چه بغضی بارون میکنن!



مردم سر تا پا کلک، رفیق جیب هم میشن
دروغه که تا آخرش، همدل و هم قسم میشن


رو دنده حسادتا زندگی رو میگذرونن
عادت دارن به بد دلی نمی تونن خوب بمونن


قصه روزگار اینه، به هیچ کسی وفا نکن
روی دلای آدما، هرگز حسابی وا نکن

منصور چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:49 ب.ظ http://www.mansourgholizadeh89.blogfa.com

سلام

چشم وگوشمونو یکی کنیم تا بهتر درک کنیم.... با داستان

اسماعیل ودریا منتظرم ممنونم......................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد