حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

حس سبز

حس رویا گونه ی من از زندگی

به یاد داشته باش...

به یاد داشته باش: من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام. 

منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است. 

تویى که تو از من می‌سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند. 

لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند، نه آرزوهایشان. 

و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى. 

و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه.

ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى. 

می‌توانى دوستم داشته باشى، همین گونه که هستم و من هم. 

می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم. 

چرا که ما هر دو انسانیم

این جهان مملو از انسان‌هاست، پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد

تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی‌صادر کنی و من هم

قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است. 

دوستانم مرا همین گونه پیدا می‌کنند و می‌ستایند. 

حسودان از من متنفرند، ولى باز می‌ستایند. 

دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم. 

چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت، نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى

من قابل ستایشم و تو هم

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد

به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى. 

همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جایزالخطا.

نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى و یادت باشد که این‌ها رموز بهتر زیستن هستند. 

 

                                                                                      مهاتما گاندی 

 

منبع:http://pandrooz.blogfa.com/

نظرات 4 + ارسال نظر
رویا جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:21 ق.ظ http://www.royaa.persianblog.ir

وتومیتوانی انتخاب کنی... واقعاپرمعنابود...

هانی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ق.ظ

وای چقدر با خوندن این مطلبت لذت بردم موفق باشی

نیلوفر جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ http://ensan8707.blogfa.com

درود


عالی بود ....

علت عاشق ز علت ها جداست
عشق اسطور لاو اسرار خداست

عاشقی گر زین سر و گر زان سر است
عاقبت ما را بدان سو رهبر است

موافقم

aida jo0o0o0o0on جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ http://aidajo0o0o0o0on666.persianblog.ir

درووووووووووووووووود......ادرس وبه قبلیم اینه :
aidapishtaz666.persianblog.ir
اسمشم : هر تو بخوای.....
منو باهمون اسم لینک کن.....
مرسی........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد